Τη δημιουργία Ειδικής Τριεδρικής Εκλογικής Περιφέρειας Απόδημου Ελληνισμού προτείνει η κυβέρνηση, με στόχο την ενίσχυση της θεσμικής εκπροσώπησης της ομογένειας στο ελληνικό κοινοβούλιο, αλλά και την αύξηση της συμμετοχής των Ελλήνων του εξωτερικού στις εκλογικές διαδικασίες.
Την πρόταση, που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Εσωτερικών, παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Όπως ανέφερε, η νέα εκλογική περιφέρεια θα διαθέτει τρεις έδρες, οι οποίες θα προέλθουν από το ψηφοδέλτιο Επικρατείας. Υπενθυμίζεται ότι οι έδρες Επικρατείας είχαν αυξηθεί από 12 σε 15 με την τελευταία ανακατανομή, ενώ με τη νέα ρύθμιση θα επανέλθουν στον αρχικό αριθμό των 12.
Σύμφωνα με την κυβερνητική πρόταση, το όριο εισόδου των κομμάτων στη Βουλή παραμένει αμετάβλητο στο 3%, χωρίς να επηρεάζεται το ισχύον εκλογικό σύστημα ως προς την κατανομή των εδρών.
Παράλληλα, η κυβέρνηση εισηγείται την επέκταση του δικαιώματος της επιστολικής ψήφου για τους Έλληνες του εξωτερικού και στις εθνικές εκλογές. Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την πρωτοβουλία «αυτονόητη εθνική επιλογή», τονίζοντας ότι υπερβαίνει κομματικές σκοπιμότητες και εκφράζοντας την προσδοκία να τύχει ευρείας πολιτικής συναίνεσης.
Όπως έγινε γνωστό, η δημόσια διαβούλευση για τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, ενώ η κυβέρνηση σκοπεύει να καταθέσει και να ψηφίσει τις σχετικές διατάξεις εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, οπωσδήποτε πριν από τη διεξαγωγή των προσεχών εθνικών εκλογών.


