Η έλλειψη χρόνου στερεί στους μαθητές τη δυνατότητα ενός σωστού πρωινού
Μόλις δέκα επιπλέον λεπτά, μπορούν -σύμφωνα με μελέτη- να κάνουν τη διαφορά στο θέμα της κατανάλωσης πρωινού από τους μαθητές.
Συγκεκριμένα, νέα μελέτη των ερευνητών της Virginia Tech και του Πανεπιστημίου της Νότιας Γεωργίας έδειξε ότι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου έχουν περισσότερες πιθανότητες να καταναλώσουν θρεπτικό πρωινό όταν έχουν 10 επιπλέον λεπτά για να το κάνουν.
Η μελέτη, η οποία είναι η πρώτη του είδους της, αξιολόγησε τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές αλλάζουν τη συνήθεια και τον τρόπο κατανάλωσης πρωινού όταν τους δίνεται επιπλέον χρόνος για φαγητό στην καφετέρια του σχολείου.
Σύμφωνα με τον καθηγητή γεωργικών και εφαρμοσμένων οικονομικών στο Virginia Tech College of Agriculture and Life Sciences, Klaus Moeltner, αυτή ήταν η πιο εξελιγμένη και ακριβής μέτρηση της πρόσληψης του σχολικού πρωινού που έγινε ποτέ και η οποία έδωσε στους επιστήμονες τη γνώση για το πόσο χρόνο χρειάζονται οι μαθητές για καταναλώσουν ένα σωστό πρωινό.
Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Agricultural Economics, αποκάλυψαν ότι ο αριθμός των καταναλώμενων σχολικών πρωινών αυξήθηκε κατά 20% όταν οι μαθητές είχαν στη διάθεσή τους 10 επιπλέον λεπτά για να φάνε στην καφετέρια. Επίσης, αυξήθηκε επιπλέον κατά 35%-45% όταν το πρωινό σερβίρεται στις αίθουσες διδασκαλίας, φέρνοντας το συνολικό ποσοστό κατανάλωσης πρωινού κοντά στο 100%.
Όπως ανέφερε ο καθηγητής Moeltner, το ποσοστό των μαθητών που πηγαίνουν σχολείο χωρίς να έχουν πάρει πρωινό γιατί δεν είχαν χρόνο να φάνε στο σπίτι μειώθηκε από 4% στο 0% όταν τους δόθηκαν 10 λεπτά περισσότερου χρόνου για φαγητό.
Και ενώ τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι περισσότεροι μαθητές τρώνε πρωινό όταν αυτό σερβίρεται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένα επιπλέον κόστος και αυτό δεν είναι δυνατό γιατί πολλά σχολεία στερούνται επιδοτήσεων.
Ως εκ τούτου, αφού όλα τα σχολεία δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθουν σε ένα τέτοιο κόστος, τότε θα πρέπει να επιτραπεί η αύξηση του χρόνου παραμονής των μαθητών στις καφετέριες, λένε οι ερευνητές.