Μία μηχανή αναζήτησης για την Apple
Η Apple επιταχύνει τις προσπάθειες να αναπτύξει τη δική της τεχνολογία αναζήτησης καθώς οι αμερικανικές αρχές που ελέγχουν τα μονοπώλια έχουν βάλει στο στόχαστρο τις πληρωμές δισεκατομμυρίων δολαρίων που κάνει η Google για να εξασφαλίσει προνομιακή θέση στη μηχανή αναζήτησής της στα iPhone.
Μια εξέλιξη που δεν παρατήρησαν πολλοί στην τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος των iPhone, iOS14, είναι ότι η Apple άρχισε να δείχνει τα δικά της αποτελέσματα αναζήτησης και links απευθείας στις ιστοσελίδες όταν οι χρήστες πληκτρολογούν queries από την βασική οθόνη.
Αυτή η δυνατότητα αναζήτησης σηματοδοτεί, γράφουν οι Financial Times, μια σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη λογισμικού εντός εταιρείας η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση μιας μεγαλύτερης επίθεσης στην Google, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς.
Η Apple είναι ευρέως γνωστή για τη μυστικότητα με την οποία περιβάλλει εσωτερικούς σχεδιασμούς, αλλά η κίνηση αποτελεί μια ακόμα ένδειξη ότι εργάζεται για την κατασκευή ανταγωνιστικής προς το Google μηχανής αναζήτησης. Πριν από 2,5 χρόνια είχε «κλέψει» τον επικεφαλής ερευνών της Google, τον John Giannandrea σε μια προσπάθεια να τονώσει τις ικανότητές της στην τεχνητή νοημοσύνη, σε μια κίνηση που παράλληλα της εξασφάλισε οκτώ χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση της πιο δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης.
Η αυξανόμενη ικανότητα σε ότι αφορά την αναζήτηση δίνει μια εναλλακτική αν οι ρυθμιστικές αρχές μπλοκάρουν την επικερδή σύμπραξη με την Google. Όταν το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης άνοιξε την περασμένη εβδομάδα έρευνα αναφορικά με τις πληρωμές της Google στην Apple για να εξασφαλίζει ότι θα είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης, η έννοια του επείγοντος προστέθηκε στις παραπάνω πρωτοβουλίες.
Είκοσι χρόνια αφότου ιδρύθηκε η Goolge το να χτιστεί μια μηχανή αναζήτησης σήμερα είναι ακόμα «τεχνικά πολύ δύσκολο, αλλά όχι τόσο όσο παλαιότερα», δήλωσε ο Mr Coughran που έχει επενδύσει 35 εκατ. δολάρια σε μια start up που δραστηριοποιείται στο χώρο, την Neeva. Αυτό οφείλεται στο φθηνό cloud και τα εργαλεία ανοικτού κώδικα που είναι διαθέσιμα τόσο στην Apple όσο και στη Neeva.
Ακόμα κι’ έτσι όμως πρόκειται για τεράστια πρόκληση. Μια καλή μηχανή αναζήτησης χρειάζεται να έχει 20-50 δισεκατομμύρια σελίδες. Όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση το σύστημα πρέπει να επεξεργαστεί τεράστιες ποσότητες δεδομένων και να τις κατατάξει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Το πλεονέκτημα της Google προέρχεται από το μέγεθος και το ατελείωτο feedback από τους χρήστες το οποίο της επιτρέπει να βελτιώνεται.