«Στο σφυρί» πρωτότυπες αφίσες από τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ
Πρόκειται για την πρώτη διαδικτυακή δημοπρασία σε αυτή τη θεματική κατηγορία και για τον λόγο αυτό η αναγγελία έχει γίνει με τον τίτλο «Original Film Posters Online». Όπως και σε κάθε δημοπρασία, τα προς πώληση αντικείμενα εκτίθενται στον ειδικό χώρο του Οίκου Sotheby’s στο Λονδίνο, στη New Bond Street, έως τις 10 Σεπτεμβρίου.
Πλήθος κινηματογραφικών αφισών, αποθησαυρισμένων από τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, δίνει ένα πανόραμα γραφιστικής τέχνης. Οι περισσότερες αφίσες προέρχονται από τις δεκαετίες του ’30, του ’40, του ’50 και του ’60 και ανάμεσά τους ξεχωρίζουν οι μεγάλου μεγέθους πρωτότυπες αφίσες για την ταινία «Κινγκ Κονγκ» του 1933, (με εκτίμηση στις 20.000-30.000 στερλίνες) και το «Πρόγευμα στο Τίφανις» (1961), αλλά και οι μικρότερου μεγέθους από τον «Μάγο του Οζ» (1939) και τον «Μπάτμαν» (1966).
Και μόνο να δει κανείς την τέχνη των αφισών αντιλαμβάνεται τη μεταβολή στη δύναμη που είχε η οπτική γλώσσα του κινηματογράφου. Η αφίσα για την ταινία επιστημονικής φαντασίας «Forbidden Planet» (1956), που βασίζεται στην «Τρικυμία» του Σαίξπηρ, με τον Ουόλτερ Πίτζον και την Αν Φράνσις, έχει τιμή εκτίμησης 5.000 - 8.000 στερλίνες.
Η αφίσα για την ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος» (1939) με τη Βίβιαν Λι και τον Κλαρκ Γκέιμπλ εκτιμάται στις 8.000-12.000 στερλίνες, όπως και η γαλλική αφίσα για την ταινία του Ντίσνεϊ «Πινόκιο» (1940).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αφίσα από την πρώτη ταινία του Τζέιμς Μποντ «Dr No» με τον Σον Κόνερι και την Ούρσουλα Άντρες (1962), με εκτίμηση στις 10.000 με 15.000 στερλίνες.
Υψηλής συλλεκτικής αξίας, 20.000 - 30.000 στερλίνες, θεωρείται και η πρωτότυπη αφίσα της ταινίας «Dolce Vita» (1960) του Φελίνι με την Ανίτα Έκμπεργκ και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι.
Το συλλεκτικό ενδιαφέρον για τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, που υπολογίζεται περίπου από το 1925 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960 -για άλλους εκτιμητές έως τις αρχές του 1970, το οποίο παραμένει υψηλό και η χαμηλή τιμή για ορισμένα αντικείμενα προσελκύουν τόσο τους μεγάλους όσο και τους μικρούς συλλέκτες.