Ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας αγοραστής του «Salvator Mundi»
Ο "MBS", όπως είναι το υποκοριστικό του 32χρονου πρίγκιπα, φέρεται να κατέφυγε σε μεσάζοντα προκειμένου να αγοράσει το έργο που απεικονίζει τον Χριστό και τιτλοφορείται "Salvator mundi" ("Σωτήρας του Κόσμου"), σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα που επικαλείται αναφορές της αμερικανικής υπηρεσίας πληροφοριών, η οποία ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τον ισχυρό διάδοχο.
Ο γιος του βασιλιά Σαλμάν εδραιώνει σταδιακά την εξουσία του και συμβολίζει την πρόσφατη εξέλιξη του υπερσυντηρητικού βασιλείου προς ένα περαιτέρω άνοιγμα. Θεωρείται ο βασικός μοχλός της πρωτοφανούς επιχείρησης κάθαρσης, που παρουσιάζεται ως μια επιχείρηση κατά της διαφθοράς με τη σύλληψη δεκάδων προσωπικοτήτων από την πολιτική και τις επιχειρήσεις, και έλαβε χώρα στις αρχές Νοεμβρίου στη Σαουδική Αραβία.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εφημερίδας, ο μεσάζων του πρίγκιπα διαδόχου είναι ο πρίγκιπας Μπάντερ μπιν Αμπντουλάχ μπεν Μοχάμεντ μπιν Φάρχαν Αλ-Σαούντ, έγραφε την Τετάρτη η εφημερίδα, ο οποίος φέρεται να διαβίβασε την εντολή στον οίκο Christie's που οργάνωσε την πώληση.
Την Τετάρτη, το Μουσείο του Λούβρου στο Αμπού Ντάμπι, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Νοεμβρίου, ανακοίνωσε ότι ο πίνακας θα εκτεθεί στις αίθουσές του.
Η είδηση γίνεται γνωστή την ώρα που τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ανακοίνωσαν (την Τρίτη) τη συγκρότηση "Kοινής Eπιτροπής Συνεργασίας" με τη Σαουδική Αραβία, ξεχωριστή από το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου, η οποία έχει στόχο την ανάπτυξη οικονομικών και στρατιωτικών συνεργασιών.
Τα τελευταία χρόνια, στον Κόλπο, το Κατάρ είναι αυτό που έχει επιβληθεί ως σημαντικός παράγοντας στην αγορά της τέχνης.
Τον Ιούνιο, η Σαουδική Αραβία και τρεις από τους συμμάχους της, μεταξύ τους τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, διέκοψαν τις διπλωματικές τους σχέσεις με τη Ντόχα, την οποία κατηγορούν ότι στηρίζει εξτρεμιστικά κινήματα και ότι δεν λαμβάνει σαφείς αποστάσεις από το σιιτικό Ιράν, μεγάλο αντίπαλο της σουνιτικής Σαουδικής Αραβίας.
Ο "Σωτήρας του Κόσμου" είναι ο τελευταίος γνωστός πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι που ανήκει σε ιδιώτη συλλέκτη. Ενώ επί μακρόν θεωρείτο ότι το έργο ανήκε σε έναν σύγχρονο του καλλιτέχνη και εφευρέτη, τελικά το 2005 διαπιστώθηκε η αυθεντικότητά του.