Επτά στους δέκα πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση

Επτά στους δέκα πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε ύφεση

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 11:57 Δημιουργία 19/12/18, 11:55

Στις 68 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 1 μονάδα, ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης το 3ο τρίμηνο 2018 στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη Nielsen.

Ωστόσο, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, που είναι στις 87 μονάδες. Βάσει της έρευνας, 7 στους 10 Έλληνες (72%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τη Nielsen, το 72% των Ελλήνων πιστεύει ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση (έναντι 83% το τρίτο τρίμηνο του 2017), ενώ ανάλογο ποσοστό αμφιβάλλει για το εάν η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.

Μεταξύ των Ευρωπαίων, οι Έλληνες εξακολουθούν να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την εργασιακή ανασφάλεια, με το 32% να ανησυχεί για την εργασία του. Ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (28%), για την προσωπική υγεία (26%), για τα χρέη και οφειλές του νοικοκυριού (23% έναντι 28% το τρίτο τρίμηνο του 2017), ενώ εντύπωση προκαλεί ότι το 12% εμφανίζεται να ανησυχεί για την εγκληματικότητα, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι 7%.

Η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και ο θετικός ρυθμός ανάπτυξης δεν σημαίνουν ότι αυξήθηκε και το διαθέσιμο εισόδημα, τουλάχιστον σε αισθητό βαθμό. Ετσι, επτά στους δέκα Ελληνες εξακολουθούν να προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη είναι κοντά στο 50%. Οι κυριότερες ενέργειες στις οποίες προβαίνουν προς αυτή την κατεύθυνση τα ελληνικά νοικοκυριά είναι η αγορά φθηνότερων βασικών ειδών σούπερ μάρκετ (η απάντηση αυτή δόθηκε από το 71%), η περικοπή των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62% επέλεξε αυτή την απάντηση έναντι 71% στο τρίτο τρίμηνο του 2017) και η μείωση των εξόδων για την αγορά ειδών ένδυσης (56% έναντι 63% στο τρίτο τρίμηνο πέρυσι).

Η έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen πραγματοποιείται σε δείγμα 32.000 καταναλωτών από 64 χώρες και η συλλογή των στοιχείων γίνεται μέσω του Διαδικτύου. Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από τρεις επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.

Αν σου άρεσε κάνε