«Άδικος ο συμψηφισμός κομμουνισμού - ναζισμού» λέει ο Κ. Καραμανλής
«Άδικο» χαρακτήρισε το συμψηφισμό κομμουνισμού - ναζισμού ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας όμως πως η κυβέρνηση έπραξε λανθασμένα με το να μη δώσει το παρών στο συνέδριο της Εσθονίας, όπως ανέφερε το «γαλάζιο» στέλεχος στο ρ/σ «Πρακτορείο».
«Θα μπορούσε, αν όχι να πάει ο κ. Κοντονής, η κυβέρνηση και η Ελλάδα ως χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συμμετέχει σ' αυτή τη διαδικασία και όποιες αντιρρήσεις υπήρχαν θα μπορούσαν να είχαν διατυπωθεί στο συγκεκριμένο συνέδριο» αναφέρει ο κ. Καραμανλής, υπογραμμίζοντας πως ο ίδιος δεν κάνει «συμψηφισμό μεταξύ σταλινισμού και ναζισμού».
«Η Εσθνονία και αυτές οι χώρες της ανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης πέρασαν μια πολύ επίπονη διαδικασία κατά τη μεταπολεμική διάρκεια και πολλές φορές ο σταλινισμός και ο κομμουνισμός, ενώ ξεκίνησαν με τις καλύτερες προθέσεις, δημιούργησαν τεράστια αδιέξοδα για τους λαούς αυτούς, αλλά ο συμψηφισμός αυτός -θα συμφωνήσω κι εγώ με πολλές αιτιάσεις που έγιναν- ήταν άδικος» σημειώνει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ, εξηγώντας ωστόσο πως «από την άλλη, το να λέμε ότι απέχουμε από μία διεθνή διάσκεψη, επειδή θεωρούμε ότι συμψηφίζονται αυτά τα δύο, ήταν μια λάθος κίνηση».
Σχολιάζοντας την αντιπαράθεση που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με αφορμή το συνέδριο της Εσθονίας λέει πως «ήταν μία αντιπαράθεση που δεν οδηγεί πουθενά και δεν απασχολεί και τον μέσο Έλληνα» και καταλογίζει στην κυβέρνηση προσπάθεια αποπροσανατολισμού από τα πραγματικά προβλήματα. «Θεωρώ ότι ήταν μία ευκαιρία για την κυβέρνηση πάλι να προσπαθήσει να δημιουργήσει έναν αποπροσανατολισμό από τα πραγματικά προβλήματα που απασχολούν όλους τους Έλληνες πολίτες και από τον Σεπτέμβριο θα τα βρούμε μπροστά μας (ΕΝΦΙΑ, δόση φόρου κ.λπ.)» λέει.
Για τον ΟΑΣΘ
Σε ό,τι αφορά το θέμα του ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής εκφράζει τον φόβο ότι ο λογαριασμός της κρατικοποίησης θα είναι πάρα πολύ υψηλός. «Πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα δημιουργώντας ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα» σημειώνει και προσθέτει: «Η πρόβλεψη που μπορώ να σας κάνω με ασφάλεια είναι ότι αφού αυτή η διαδικασία της κρατικοποίησης που έχει γίνει από την κυβέρνηση και τον κ. Σπίρτζη θα πάρει αρκετό καιρό [...] πολύ φοβάμαι ότι ο λογαριασμός αυτής της κρατικοποίησης για τα επόμενα χρόνια θα είναι πάρα πολύ υψηλός και οι ποιότητες των συγκοινωνιών που θα έχουν οι Θεσσαλονικείς θα ήταν πολύ χειρότερες απ' αυτές που είχαν».
«Το ζήτημα», όπως λέει ο κ. Καραμανλής, «είναι αν αυτή η κρατικοποίηση θα λύσει τα προβλήματα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Κατά την άποψή μας όχι μόνο δεν θα τα λύσει, αλλά και θα τα διογκώσει».
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ χαρακτηρίζει «εξαιρετικά ακριβό στον Έλληνα φορολογούμενο» και «φοβερά επίπονο για τον επιβάτη της Θεσσαλονίκης» το εγχείρημα της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ. Εκτιμά πως όλο αυτό «το έωλο και προβληματικό νομοσχέδιο που έχει φέρει η κυβέρνηση στη Βουλή και ψηφίστηκε και όλη αυτή την προσπάθεια θα την πληρώσουν στην πλάτη τους οι επιβάτες και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης».
Σε ό,τι αφορά τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, ο κ. Καραμανλής σημειώνει: «Εμείς ποτέ δεν είπαμε ότι δεν πρέπει μερικές ευπαθείς κοινωνικές ομάδες να έχουν ή δωρεάν εισιτήριο όπως γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της Ευρώπης ή μερικές άλλες ευπαθείς ομάδες να έχουν μειωμένο κόμιστρο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν».
Απαντώντας δε στην κριτική από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ ότι η ΝΔ είναι «η ανάλγητη δεξιά που δεν θέλει να έχουν δωρεάν μετακίνηση οι άνεργοι», ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΝΔ φέρνει ως παράδειγμα τον ΟΑΣΑ, επισημαίνοντας: «Οι δωρεάν μετακινήσεις που έχουν δοθεί οδήγησαν το ΔΣ του οργανισμού να ενεργοποιήσει το άρθρο 47, που προβλέπει ή μέτρα εξυγίανσης ή λουκέτο». Εκφράζει ταυτόχρονα την ελπίδα ότι «οι Θεσσαλονικείς δεν θα έχουν τις ίδιες ποιότητες συγκοινωνίας μ' αυτές που έχουν σήμερα στην Αθήνα».
Ο κ. Καραμανλής αφού επισημαίνει πως «άλλο η εξυγίανση και άλλο η κρατικοποίηση», υπενθυμίζει ότι «η κυβέρνηση Σαμαρά είχε εκδώσει μία ΚΥΑ που δημιουργούσε τις προϋποθέσεις τόσο για να υπάρξει μείωση των υπερβολικών μισθών που είχε ο ΟΑΣΘ», επισημαίνοντας: «Εάν νομίζουμε ότι η λύση στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης είναι να γίνει με άναρχο τρόπο μια κρατικοποίηση, τότε νομίζω πως ζούμε σε έναν άλλον κόσμο».