taxi

Τι κρύβει το… «ξεχασμένο» μέτωπο με την Beat

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 06:43 Δημιουργία 01/11/17, 06:45
Σχεδόν ένα μήνα πριν-τελείωνε ο Σεπτέμβριος-το υπουργείο Μεταφορών εξαπέλυε «χοντρή» επίθεση κατά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και των «φιλικών» της ΜΜΕ για προπαγάνδα όσον αφορά τα… πλάνα του Χρήστου Σπίρτζη για «φρένο» στις ψηφιακές πλατφόρμες επιλογής ταξί.

Ουσιαστικά, ο ίδιος ούτε επιβεβαίωσε ούτε και διέψευσε τις σχετικές πληροφορίες, που είχαν προκαλέσει σάλο στον κλάδο, ότι δηλαδή ενώπιον του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί, Μιχάλη Λυμπερόπουλου, ο υπουργός παρουσίασε την πρόταση για κατάργηση της Taxibeat στον πρωθυπουργό, ξεσηκώνοντας «θύελλα» αντιδράσεων, οι οποίες μάλιστα οδήγησαν στη διαδικτυακή συλλογή υπογραφών υπέρ της προστασίας της εταιρείας, ως έχει.

Ακολούθησε η «αναδίπλωση» του κ. Σπίρτζη, ο οποίος μέχρι και χθες υποστήριξε πως «λατρεύει» τις ψηφιακές αυτές πλατφόρμες, καλώντας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του κλάδου σε διάλογο, με τον ιδρυτή της Taxibeat και CEO της Beat να δηλώνει πως έλαβε τη δέσμευση Σπίρζτη πως το πραγματικό νομοσχέδιο δεν είναι αυτό, που είχε διαρρεύσει στον Τύπο και πως ο ίδιος θα είχε τη δυνατότητα να το δει, προτού αυτό κατατεθεί στη Βουλή, έτσι ώστε να διατυπωθούν πιθανές ενστάσεις.

Το «αλαλούμ» με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όμως, φαίνεται πως επισκίασε το επίμαχο ζήτημα της Beat, μέχρι που ο κ. Σπίρζτης επανήλθε χθες και παρουσιάζοντας το σχέδιο νόμου για τις ψηφιακές πλατφόρμες, κατηγόρησε την εταιρεία για φοροδιαφυγή και τον Κυριάκο Μητσοτάκη πως το γνωρίζει και της κάνει «πλάτες», μιλώντας μέχρι και για «πολιτικό θέμα».

Ο υπουργός, ο οποίος διαμηνύει ξανά και ξανά πως θα βάλει «τάξη» στον κλάδο των ταξί «είτε κάποιοι το θέλουν είτε όχι», κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, όπου παρουσιάστηκε το νέο σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, έθεσε τις διαχωριστικές γραμμές με τη ΝΔ, επενδύοντας στο «αφήγημα» του ιδεολογικού χάσματος, το οποίο συχνά πυκνά φαίνεται να προωθεί  η κυβέρνηση, όποτε η ίδια «στριμώχνεται» από τις εξελίξεις στο οικονομικό και πολιτικό πεδίο.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η κυβέρνηση καλείται μέσα σε διάστημα ούτε ενός μήνα να «τρέξει» 71 προαπαιτούμενα, έτσι ώστε η γ’ αξιολόγηση να κλείσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων, εάν πράγματι θέλει κι η ίδια, αλλά και όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές, να μην σημειωθούν καθυστερήσεις, που ενδεχομένως και να οδηγήσουν στα περσινά «δράματα». Στο πλαίσιο αυτό, το «ναι» υπό... προϋποθέσεις των θεσμών όσον αφορά τα περί κοινωνικού μερίσματος εκθέτουν το κόμμα της Αριστεράς, που έχει τάξει 1.000 ευρώ σε 1 εκατομμύριο άτομα, ενώ οι δανειστές δεν θέλουν ούτε καν να ακούν για αυτό το ενδεχόμενο. Συγκεκριμένα, το Μαξίμου θέλει να μοιράσει και φέτος τη λεγόμενη «13η σύνταξη», ενώ οι θεσμοί απαντούν με κατηγορηματικό «όχι».

Η τακτική του «μποναμά» φαίνεται πως ακολουθείται και για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως στην περίπτωση των ιδιοκτητών ταξί, με την κυβέρνηση να «κλείνει» τον κλάδο και το «μάτι» ακόμα και σε ψηφοφόρους, που πρόσκεινται χρόνια στο κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κάνοντας προεκλογικά «δώρα» και συντηρώντας παράλληλα, το «μας χωρίζει μία άβυσσος με τον κ. Μητσοτάκη».

Το σχέδιο νόμου που παρουσίασε μόλις χθες ο κ. Σπίρζτης για τις ψηφιακές πλατφόρμες, αποτελεί «ταφόπλακα» για τις εταιρείες παροχής μισθωμένου μεταφορικού έργου, καθώς προβλέπει πολύ αυστηρά κριτήρια έκδοσης άδειας, αλλά και πολύ μεγάλες «καμπάνες» για τους παραβάτες. Και δεν είναι μόνο αυτό, όταν μάλιστα ακούει κανείς τον ίδιο τον υπουργό να τονίζει πως στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat ανήκουν offshore εταιρείες του Παναμά και άλλων φορολογικών παραδείσων.

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η εταιρεία δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στην δημοσίευση ισολογισμούς. «Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες  εταιρίες, αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας. Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα», αναρωτήθηκε ο υπουργός.

«Μπαίνει ένα θέμα, όταν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρεία, που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων. Είναι πολιτικό θέμα, εάν υπάρχουν εταιρείες διαμεσολάβησης χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην χώρα», τόνισε.

Από την άλλη βέβαια, ο ίδιος δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της, αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα».

Οι μποναμάδες  που τάζουν στο Μέγαρο Μαξίμου, θυμίζουν προεκλογική εκστρατεία, με την Αξιωματική Αντιπολίτευση πάντως να «ζεσταίνει τις μηχανές» της για κάλπες το 2018. Την ίδια άποψη συμμερίζονται πολλοί οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες, οι οποίοι χρονολογούν τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών την άνοιξη ή το φθινόπωρο του επόμενου έτους, κάνοντας μάλιστα λόγο για "ηρωική έξοδο" του Αλέξη Τσίπρα, που θα έχει πέσει στην παγίδα των «αφηγημάτων» του περί «καθαρής εξόδου» από τα μνημόνια και την επιτροπεία.

Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις δημοσκοπήσεις είναι... σταθερό αντικείμενο συζήτησης στην Ηρώδου Αττικού, όπου αναζητούν να βρουν τον τρόπο να προσεγγίσουν ξανά επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες, που είτε έχασαν ως ψηφοφόρους είτε ανήκουν στους αναποφάσιστους είτε στην παράταξη της ΝΔ.

Αν σου άρεσε κάνε