taxibeat

Κατηγορούν την Beat για φοροδιαφυγή: Τι προβλέπει το ν/σ για τις ψηφιακές πλατφόρμες

ΠΟΛΙΤΙΚΗ UPD 06:43 Δημιουργία 31/10/17, 16:50
Πρώτα ήταν το «προεκλογικό» δώρο στους ιδιοκτήτες ταξί, στη συνέχεια η «αναδίπλωση», η «κρούση» στην Taxibeat και η πρόσκληση για διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τώρα... το «μέτωπο» της κυβέρνησης με τις διαδικτυακές πλατφόρμες παροχής μισθωμένου μεταφορικού έργου (Uber, Beat) ανοίξει ξανά, με τον Χρήστο Σπίρζτη να ανακοινώνει αυστηρά κριτήρια στο σχετικό νομοσχέδιο, έτσι ώστε οι παραπάνω εταιρείες να αποκτήσουν… ειδική άδεια.

Οι δηλώσεις του υπουργού για «τάξη» στον κλάδο κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσιάστηκε το νέο σχέδιο νόμου για τις μεταφορές, συνοδεύτηκαν από βαρύτατες κατηγορίες για το μετοχικό κεφάλαιο των εν λόγω εταιρειών κι έχουν σαφώς «φόντο» το «αλαλούμ» με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με τον κ. Σπίρτζη να δέχεται τα «πυρά» σύσσωμης της αντιπολίτευσης και της κοινής γνώμης.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Μεταφορών αναφερόμενος ονομαστικά στην Beat, είπε ότι «στη μετοχική σύνθεσή της ανήκουν offshore εταιρείες του Παναμά και άλλων φορολογικών παραδείσων, ενώ η ίδια δεν διαθέτει θυγατρική στην Ελλάδα, όπου λειτουργεί μέσω υποκαταστήματος». Σε αυτό το σημείο, ο ίδιος έριξε τα «βέλη» του κατά του προέδρου της ΝΔ, τονίζοντας πως ο τελευταίος «βγήκε και στήριξε τη συγκεκριμένη εταιρεία, που διαθέτει στη μετοχική της σύνθεση εταιρεία με έδρα τον Παναμά».

Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η εταιρεία δεν φορολογείται στην Ελλάδα και ότι έχει έδρα της το Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μην υποχρεώνεται στην δημοσίευση ισολογισμούς. «Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες  εταιρίες, αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας. Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα», αναρωτήθηκε ο υπουργός, 

Από την άλλη βέβαια, ο ίδιος δήλωσε ότι λατρεύει τη Βeat για την καινοτομία της, αλλά δεν μπορεί ως εταιρεία «να έχει άλλου είδους ασυλία από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα». 

Επιστρέφοντας στο ν/σ, ο κ. Σπίρζτης είπε πως οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης για Επιβατικά Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκίνητα, για τις οποίες δημιουργείται ρυθμιστικό πλαίσιο, θα πρέπει να αποκτήσουν ειδική άδεια.

Ακόμη, στο ν/σ συμπεριλαμβάνεται διάταξη, η οποία θα προβλέπει ότι η αξιολόγηση των οδηγών ταξί από τους χρήστες των ηλεκτρονικών εφαρμογών (Beat, Uber) θα πραγματοποιείται μόνον, εάν κι εφόσον η Αρχή Προστασίας Δεδομένων ανάψει το «πράσινο φως».

Το νέο πλαίσιο, που δημιουργείται, προβλέπει την υποβολή αίτησης από τους φορείς ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, η οποία θα συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά:

-αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου

-σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών αποκλειστικά με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης-

-επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση με εργασίας με οδηγούς κατόχους επαγγελματικής – ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου

-παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ.

Η άδεια θα εκδίδεται μέσα σε 30 ημέρες και για τους παραβάτες θα προβλέπεται η επιβολή προστίμου 50.000 ευρώ, το οποίο θα αυξάνεται σε 100.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής οπότε και θα ανακαλείται η άδεια.

Αν σου άρεσε κάνε