Κ. Μητσοτάκης: Στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ - 500 νέα λεωφορεία σε 18 μήνες
Στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, βρέθηκε την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους, με αφορμή την παραλαβή 40 νέων λεωφορείων, τα οποία θα ανήκουν από σήμερα στο δυναμικό της εταιρείας στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου για τη ριζική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, που ήδη εκτυλίσσεται με 450 νέα λεωφορεία ήδη να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα και διπλασιασμό τους στόλου στη Θεσσαλονίκη.
Τα νέα οχήματα που εντάσσονται από σήμερα στους κόλπους της ΟΣΥ μέσω leasing, θα εξυπηρετούν επιβαρυμένες γραμμές με σκοπό την αποφυγή του συνωστισμού στις μετακινήσεις των πολιτών της Αττικής.
Οι τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού:
Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορωνοϊός, η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορονοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας. Σε πρώτη φάση με τα 300 λεωφορεία τα οποία θα έρθουν με leasing, προσθέτω και σε αυτά βέβαια την υποστήριξη του μεταφορικού έργου μέσω των ΚΤΕΛ.
Και σήμερα, εδώ, βλέπουμε τα πρώτα λεωφορεία που θα βγουν σήμερα στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές προκειμένου να μειώσουμε τον συνωστισμό εκεί που παρατηρείται, γιατί είναι σημαντικό να πούμε κιόλας ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός -εσείς εξάλλου το ξέρετε. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές οι οποίες πρέπει σε πρώτη φάση θα υποστηριχθούν.
Βέβαια προχωράει και ο νέος διαγωνισμός με ένα μείγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες. Τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες.
Να θυμίσουμε, βέβαια, επειδή πολλά έχουμε ακούσει και για τον προηγούμενο διαγωνισμό της προηγούμενης Κυβέρνησης ότι αυτός ουσιαστικά έχει κριθεί παράνομος και δεν είχε προχωρήσει ποτέ.
Και φυσικά αυτή η λύση του leasing είναι μία ενδιάμεση λύση, με καινούργια λεωφορεία όμως, έως 10 ετών, με παράθυρα τα οποία ανοίγουν, πολύ πιο άνετα, πολύ πιο ασφαλή και για τους οδηγούς και για τους επιβάτες.
Να τονίσω τέλος ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά, όπως δεσμευτήκαμε. Το είπατε κι εσείς, οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν ουσιαστικά πριν από 12-13 χρόνια. Προχώρησε γρήγορα ο διαγωνισμός, 367 οδηγοί. Είναι μία πρώτη σημαντική ανάσα.
Με την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους, και τους οδηγούς και όλο το προσωπικό. Δεν είναι απλή υπόθεση να βγαίνουν τόσα λεωφορεία κάθε μέρα στους δρόμους της Αθήνας. Και ξέρω ότι κι εσείς είστε εκτεθειμένοι στην πρώτη γραμμή και στη μάχη κατά του κορονοϊου. Είναι κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατικό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς.
Να ευχηθώ καλή αρχή στα νέα δρομολόγια. (...)
Η πολιτική στήριξη στο μέσων μαζικής μεταφοράς, συνολικά, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς.
Θα κάνουμε, λοιπόν, ακόμα λίγη προσπάθεια, να είμαστε πάρα πολύ σχολαστικοί στην τήρηση των μέτρων. Εμείς πρώτοι αναγνωρίσαμε το γεγονός ότι πράγματι υπήρχε, σε κάποιες γραμμές, ένας συνωστισμός ο οποίος δημιουργούσε ενδεχομένως κάποια υγειονομικά προβλήματα.
Θέλω να ξέρετε ότι έχουμε κάνει το αδύνατο, δυνατό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση να βρει κανείς λεωφορεία σε αυτή τη συγκυρία, πόσω μάλλον μεταχειρισμένα λεωφορεία από leasing, δεν περισσεύουν αυτά τα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έχει καταβληθεί μία τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και από τη διοίκηση να βρεθούν αυτά τα λεωφορεία.
Και εν πάση περιπτώσει, 500 καινούργια λεωφορεία μέσα σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο. Η ίδια προσπάθεια, φυσικά, έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν προστεθεί συνολικά 220 καινούργια λεωφορεία.
Θα συνεχίσουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει.