Βολές ΣΥΡΙΖΑ για «πελατειακές πρακτικές» της κυβέρνησης στο Δημόσιο
Για συνεχείς αλλαγές της νομοθεσίας προκειμένου να παρακαμφθεί το ΑΣΕΠ για την πραγματοποίηση αναξιοκρατικών προσλήψεων στο Δημόσιο, παράλληλα με μπαράζ διορισμών αποκλειστικά κομματικών προϊσταμένων, διευθυντών και διοικήσεων σε όλο το εύρος του δημόσιου τομέα, κάνει λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Ραγκούσης, σε ερώτηση που κατατέθηκε προς όλους τους υπουργούς της κυβέρνησης και στον καθένα χωριστά.
Οι 61 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που υπογράφουν την ερώτηση τονίζουν πως εδώ και 17 μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ έχει επαναφέρει τις χειρότερες πελατειακές πρακτικές στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Κυρίαρχη θέση, όπως σημειώνουν, καταλαμβάνει η πλήρης απαξίωση της αρχής της αξιοκρατίας στις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα, μέσω διαρκούς παράκαμψης των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, παρά τη συνταγματική πρόβλεψη του άρθρου 103 παρ. 7.
Αναλυτικά, η ερώτηση των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ως εξής:
«Εδώ και 17 μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ έχει επαναφέρει τις χειρότερες πελατειακές πρακτικές στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει η πλήρης απαξίωση της αρχής της αξιοκρατίας στις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα μέσω διαρκούς παράκαμψης των διαδικασιών του ΑΣΕΠ, παρά τη συνταγματική πρόβλεψη του άρθρου 103 παρ. 7 .
Με αφορμή και την υπό διαβούλευση νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Π. Θεοδωρικάκου, με τον κατ´ ευφημισμόν τίτλο: «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) – Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα», είναι αναγκαίο να αποκαλυφθούν οι μεθοδεύσεις αναξιοκρατίας στο σύστημα προσλήψεων του δημόσιου τομέα, καθώς και στο σύστημα επιλογής διευθυντών και διοικήσεων από το δήθεν επιτελικό σύστημα διακυβέρνησης.
Προς επίρρωση λοιπόν των παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κατ’ επανάληψη παρέμβει, με ρουσφετολογικά κίνητρα, σε όλους τους τομείς πρόσληψης κι αξιολόγησης του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης.
Σταχυολογώντας:
-με τροπολογία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βορίδη, προβλέφθηκε η δυνατότητα -στο διηνεκές- πρόσληψης προσωπικού, κατά παρέκκλιση του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, της διαδικασίας έγκρισης της Επιτροπής ΠΥΣ 33/2006 και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, ακόμη και της δυνατότητας στο ΑΣΕΠ, να προβαίνει σε κατ’ ένσταση έλεγχο νομιμότητας των πινάκων.
Στην ίδια λογική, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδης, προχώρησε σε ρουσφετολογικές προσλήψεις 1500 ειδικών φρουρών εκτός ΑΣΕΠ και εκτός Πανελληνίων.
Ταυτόχρονα, ο ίδιος Υπουργός προκήρυξε και 1.200 θέσεις συνοριοφυλάκων, με τη σύνθεση της επιτροπής αξιολόγησης των υποψηφίων να εξαντλείται σε τρεις αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ κατά παράβαση του άρθρου 2, της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3812/2009, όπως ισχύει.
Επιπρόσθετα, με νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου, προβλέφθηκε η πρόσληψη δεκάδων υπαλλήλων διαφόρων ειδικοτήτων στην Τεχνική Υπηρεσία της Ε.Ε.Τ.Α. Α.Ε. µε σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.
Τα συγκεκριμένα παραδείγματα δεν είναι τα μόνα. Με πρόσχημα την πανδημία, η κυβέρνηση νομοθέτησε μέσω ΠΝΠ τη δυνατότητα παράκαμψης του ΑΣΕΠ, υποτίθεται για λόγους επιτάχυνσης των σχετικών διαδικασιών.
Συγκεκριμένα, δεν έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες που προβλέπονται στον ν. 4590/2019 και εν συνεχεία στο ν. 4622/2019 ( το ετήσιο σχέδιο προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού). Επίσης, δεν έχει η τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία προσλήψεων εκτάκτου προσωπικού ορισμένου χρόνου για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες, σύμφωνα με τα άρθρα 20 και 21 του ν. 2190/1994 του ΑΣΕΠ, όπως ισχύουν, ή όπως θα μπορούσαν ενδεχομένως να προσαρμοστούν, για άμεσες προσλήψεις προσωπικού και χωρίς καμία καθυστέρηση.
Απολύτως ενδεικτικά:
-Εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 10436/30.9.2020 Προκήρυξη πρόσληψη 192 ατόμων με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας διάρκειας 8 μηνών, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Σύμφωνα με αυτή, οι υποψήφιοι υποβλήθηκαν σε δοκιμασία προφορικής συνέντευξης από Τριμελή Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού, δήθεν εξέτασης της εν γένει προσωπικότητας, χωρίς συμμετοχή ΑΣΕΠ. Μάλιστα η δοκιμασία της συνέντευξης είχε διπλάσια μοριοδότηση σε σχέση με τα τυπικά προσόντα, δηλαδή 40%, με προφανή στόχο την πριμοδότηση «ημετέρων».
-Ο Δήμαρχος Αθηναίων κ. Μπακογιάννης, εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 194186/02-09-2020 πρόσκληση για την πρόσληψη 366 συμβασιούχων δίνοντας προθεσμία υποβολής αιτήσεων μία ολόκληρη μέρα (από 3-9-2020 έως 4-9-2020)! Με την καταφανώς «φωτογραφική» εξυπηρέτηση «κομματικών φίλων» εν κρυπτώ, ο Δήμαρχος παρακάμπτει τον αριθμ. 11072/2020 Προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2020 στους ΟΤΑ α` και β` βαθμού και στα ΝΠΙΔ αυτών, που έχει εκδοθεί ήδη από αρχές του έτους, καθώς και τη σχετική εγκύκλιο για το έτος 2021.
-Στην ίδια πελατειακή λογική κινήθηκαν και οι υπ’ αριθμ. 8986/27-04-2020 και 22631/26-10- 2020 προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΕΟΔΥ για προσλήψεις 1.100 και 700 αντίστοιχα συμβασιούχων ορισμένου χρόνου με μοναδικό κριτήριο πρόσληψης τη χρονολογική σειρά υποβολής αίτησης χωρίς να προβλέπεται η διαδικασία υποβολής ενστάσεων! Εν έτη 2020, δηλαδή, το δημόσιο προσλαμβάνει προσωπικό με μοναδικό κριτήριο το ποιος θα πάρει πρώτος πρωτόκολλο. Προφανώς βέβαια πρώτος θα πήρε αυτός που είχε ειδοποιηθεί έγκαιρα από το γραφείο του υπουργού και του πρωθυπουργού, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 50 ν. 4633/2019 που ρυθμίζουν τη διαδικασία κάλυψης αναγκών προσωπικού από τους ηλεκτρονικούς καταλόγους υποψηφίων που καταρτίζονται στον ΕΟΔΥ.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, χωρίς αιδώ, ακυρώνει προκηρύξεις που έχουν εκδοθεί, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ, και βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, κατά παράβαση κάθε έννοιας αξιοκρατίας και χρηστής διοίκησης, όπως συνέβη με την αριθμ. 4Κ/2019 προκήρυξη του Οργανισμού «Enterprise Greece» για την πρόσληψη 62 ατόμων. Υπενθυμίζεται ότι για τη συγκεκριμένη προκήρυξη είχαν υποβληθεί 1.587 αιτήσεις. Ενώ ήταν σε εξέλιξη η προκήρυξη με διαδικασία του ΑΣΕΠ, ψηφίστηκε το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο του Υπουργού κ. Γεωργιάδη, με το οποίο προβλέφθηκε σειρά διατάξεων, που τροποποίησαν κομβικά στοιχεία του τρόπου λειτουργίας του εν λόγω Οργανισμού και ανέτρεψαν πλήρως τη διαδικασία πρόσληψης του προσωπικού.
Αυτή η αχαλίνωτη πελατειακή νοοτροπία της κυβέρνησης απέναντι στο κράτος, κορυφώθηκε σε επίπεδο στελέχωσης θέσεων ευθύνης, με την αντισυνταγματική νομοθέτηση για τοποθέτηση μετακλητών υπαλλήλων σε μόνιμες θέσεις Προϊσταμένων στη Δημόσια Διοίκηση, μολονότι αυτοί κείνται κατά τη ρητή ρύθμιση της παρ. 5 του άρθρου 103 Σ, «εκτός υπαλληλικής ιεραρχίας».
Ο κατ’ επανάληψη διορισμός μετακλητών σε θέσεις της πάγιας διοικητικής ιεραρχίας, ακόμη και σε θέσεις ευθύνης, με παράκαμψη του ΑΣΕΠ, έγινε ο κανόνας:
-Με μια προδήλως αντισυνταγματική διάταξη θεσμικού εκφυλισμού, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, κ. Χαρδαλιάς, διόρισε σε μόνιμες θέσεις προσωπικού του Δημοσίου τομέα δεκάδες μετακλητούς υπαλλήλους, εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ.
- Ο κ. Πιερρακάκης, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το άρ.50 του ν.4635/2019 και άρ.57 του ΠΔ 40/2020 για τον Οργανισμό του Υπουργείου έχει συσταθεί θέση "μετακλητού προϊσταμένου" για τη Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας, ο οποίος επιλέγεται και τοποθετείται με απόφαση του Υπουργού. Στο ίδιο πλαίσιο κινείται ο κ. Μηταράκης, στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, όπου μάλιστα οι μετακλητοί υπάλληλοι καταρτίζουν, θεωρούν και υπογράφουν απευθείας αναθέσεις εκατομμυρίων ευρώ δημοσίου χρήματος.
Η «επέλαση» του δήθεν επιτελικού κράτους στην επιλογή Διοικήσεων ξεκίνησε με μια πρωτοφανή για τα ελληνικά χρονικά κρίση αξιοπιστίας στους κόλπους στην ΕΥΠ. Με μια σκανδαλώδη τροπολογία, η κυβέρνηση τροποποίησε το ν. 3649/2008 για τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα του Διοικητή της, ώστε να μην απαιτείται πλέον η κατοχή πτυχίου ή η αναγνώρισή αυτού.
Στον Τομέα της Παιδείας η κ. Κεραμέως, με τροπολογία της, εγκαθίδρυσε ad hoc κομματικά Συμβούλιο για την επιλογή των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης. Ουσιαστικά διόρισε με συνοπτικές διαδικασίες 116 νέους Διευθυντές εκπαίδευσης, χωρίς μοριοδότηση και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών. Η επιλογή των διευθυντών εκπαίδευσης έγινε με αδιαφανείς διαδικασίες, με μοναδικό κριτήριο το φάκελο υποψηφιότητας , χωρίς τη δημοσίευση προηγούμενου πίνακα και πρακτικών επιλογής , από απολύτως ελεγχόμενο νεοδιορισμένο από την Υπουργό 5μελές Συμβούλιο Επιλογής, θέτοντας για πρώτη φορά εκτός διαδικασίας τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.
Ένα άλλο κραυγαλέο δείγμα αποτυπώνεται και στον τομέα της Υγείας και στις προκλητικές «κομματικές» επιλογές Διοικητών και Αναπληρωτών των 7 Υγειονομικών Περιφερειών, από τον κ. Κικίλια. Με τη σειρά τους, οι νέοι Διοικητές επιδόθηκαν, κατά την επιλογή των Προϊσταμένων των Δ/νσεων, σε συστηματικές καταστρατηγήσεις διαπιστωτικών πράξεων της βαθμολογικής κατάστασης και των χρόνων υπηρεσίας των υπαλλήλων, καθαιρώντας και μετακινώντας με κομματικά κριτήρια, προϊσταμένους διευθύνσεων τομέων και τμημάτων των νοσηλευτικών υπηρεσιών.
Ακόμη, στο Υπουργείο Πολιτισμού η κ. Μενδώνη άλλαξε τη σύνθεση του ΔΣ του Ταμείου Αλληλοβοήθειας από 7μελές σε 9μελές για μία ουσιαστικά συνεδρίαση, ώστε να εγκριθεί συγκεκριμένο κονδύλι, ενώ έπαυσε από το ΚΑΣ μέλη που αντιστάθηκαν με την ψήφο τους στην απόφαση απόσπασης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου.
Ωστόσο, νομοθετική κορωνίδα αυθαιρεσίας στη επιλογή διοικήσεων αποτελούν οι διατάξεις του κεφ. Β’ « Επιλογή Διοικήσεων» του πρόσφατου νόμου 4735/2020 Τροποποίηση Κώδικα Ιθαγένειας του Υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου. Δηλαδή, του ίδιου Υπουργείου που σήμερα, κατά τα άλλα, κόπτεται για το ΑΣΕΠ και την αξιοκρατία.
Με βάση αυτές τις διατάξεις, προβλέφθηκε η αφαίρεση αποφασιστικών αρμοδιοτήτων από το ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα, για την επιλογή διευθυντών και Προϊσταμένων, προβλέπεται πλέον η συγκρότηση επιτροπών, των οποίων τα μέλη θα είναι-κατά απόλυτη πλειοψηφία- υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, διορισμένα αποκλειστικά από τον Υπουργό με απλή, προσβλητικά «διακοσμητική», εποπτεία από τον Πρόεδρο ή Αντιπρόεδρο του ΑΣΕΠ.
Είναι αναμφίβολα, εξοργιστική η υπονομευτική διαχείριση, που επιφύλαξε η κυβέρνηση στον εγγυητικό ρόλο του ΑΣΕΠ, με τις εν λόγω διατάξεις, καθώς καταδεικνύει την αντίληψή της για τη θεσμική λειτουργία της Ανεξάρτητης αυτής Αρχής. Και σε κάθε περίπτωση αυτές δεν προσιδιάζουν στην εμπέδωση της αξιοκρατίας και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος προσλήψεων, όπως διατείνεται η κυβέρνηση με το υπό διαβούλευση Σ/Ν του Υπουργού Εσωτερικών, κ. Θεοδωρικάκου.
Για να καταστεί σαφές το μέγεθος της υποκρισίας και του εμπαιγμού των πολιτών και του ΑΣΕΠ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, που ακόμη και σήμερα εξελίσσεται, αρκεί να αναφερθεί, ότι ταυτόχρονα με τη φθηνή προπαγάνδα περί νέου νόμου που δήθεν θα ενισχύσει το ΑΣΕΠ, η Κυβέρνηση στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου του κ. Μηταράκη, προχωρά τούτες τις μέρες, επικαλούμενη έκτακτες ανάγκες, σε πρόσληψη 370 ατόμων για χρονικό διάστημα 3 συν 3 χρόνια. Προσλήψεις όχι μόνον εκτός ΑΣΕΠ, αλλά και με τριμελή επιτροπή που θα κρίνει τις ενστάσεις και θα αποτελείται από 2 μέλη, που ορίζει η κυβέρνηση. Η δε διορία στο ΑΣΕΠ για τον έλεγχο των οριστικών αποτελεσμάτων που έχει καταρτίσει η Επιτροπή́ Ενστάσεων είναι 7 ημέρες και «Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία αυτή́, τεκμαίρεται έγκριση των Οριστικών Πινάκων Προσληπτέων και Απορριπτέων από το Α.Σ.Ε.Π».
Τέλος, το ΣτΕ με την (147/2020) Γνωμοδότηση - κόλαφο έκρινε αντισυνταγματικές σημαντικές διατάξεις του ΠΔ το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου για το επιτελικό κράτος, 4622/2019.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας, διατυπώνουν ενστάσεις ως προς τον τρόπο στελέχωσης της Προεδρίας της Κυβέρνησης (ΠτΚ). Σημειώνουν πως, η σύναψη συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου μεταξύ φορέων δημόσιας εξουσίας και των προσώπων, δεν μπορεί να αποτελεί τον κανόνα για τη στελέχωση της Δημόσιας Διοίκησης, η οποία τελεί υπό τις αυστηρές προϋποθέσεις που θέτουν οι παράγραφοι 2, 3 και 8 του άρθρου 103 του Συντάγματος».
Με το ΠΔ επιχειρείται, , η κατανομή θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, η οποία όμως αντιβαίνει στο άρθρο 103 του Συντάγματος. Κι τούτο, διότι το εν λόγω προσωπικό, δεν ανήκει στο ειδικό επιστημονικό, τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό που προβλέπουν οι συνταγματικές αυτές διατάξεις.
Όπως ήδη αναφέρθηκε, η κρίση του ΣτΕ αφορά, μεταξύ άλλων, στη στελέχωση της ΠτΚ. Αναφορικά με τον αριθμό των υπαλλήλων της ΠτΚ, καταγράφεται μια σκόπιμη αυξομείωση – απόδειξη φαυλότητας - του αριθμού των θέσεων του προσωπικού, καθώς αλλού αναφέρεται ότι ο συνολικός αριθμός των θέσεων μονίμων υπαλλήλων δημοσίου δικαίου είναι «214» και των θέσεων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου «126» και αλλού οι θέσεις αυτές προσδιορίζονται ως «(210)» και «(130)».
Συμπερασματικά, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των πεπραγμένων της κυβέρνησης, αναδεικνύεται, η πέραν πάσης αμφιβολίας, καταστρατήγηση συνταγματικών διατάξεων για τις προσλήψεις προσωπικού, η απαξίωση του θεσμικού ρόλου του ΑΣΕΠ, και του ρυθμιστικού πλαισίου για το σύστημα προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, δηλαδή του ν. 2190/94 όπως ισχύει.
Οι έννοιες της ευνοιοκρατίας και της κατ’ επίφαση αριστείας, καθώς και οι πελατειακές διατάξεις πρόσληψης προσωπικού ή επιλογής στελεχών για θέσεις ευθύνης, διατρέχουν κάθε αρμό του δήθεν επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη.
Eρωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιες είναι οι νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις στις οποίες προέβησαν, ή εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότησή τους, από την ανάληψη των καθηκόντων τους έως σήμερα, για προσλήψεις μόνιμου και εκτάκτου προσωπικού στα Υπουργεία, σε ΝΠΔΠ, ΝΠΙΔ και στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους;
2. Ποιες είναι οι νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις στις οποίες προέβησαν, ή εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότησή τους, από την ανάληψη των καθηκόντων τους έως σήμερα, αναφορικά με την επιλογή Διευθυντών, Προϊσταμένων καθώς και Διοικήσεων στο σύνολο των φορέων που εποπτεύουν;
3. Εάν έχουν προβεί σε προσλήψεις έκτακτου ή τακτικού προσωπικού εκτός της κείμενης νομοθεσίας περί ΑΣΕΠ; Για ποιο λόγο και για ποιο χρονικό διάστημα;
4. Γιατί δεν εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία για τις έκτακτες κι επείγουσες προσλήψεις, είτε λόγω πανδημίας είτε άλλων λόγων, που και την ταχύτητα διεκπεραίωσης διασφαλίζουν και πραγματοποιούνται υπό το ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το Σύνταγμα, εναρμονίζοντας την αξιοκρατία με την κοινωνική δικαιοσύνη;
5. Στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) – Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα», προτίθεται ο κ. Θεοδωρικάκος να συμπεριλάβει διάταξη με βάση την οποία θα καταργηθούν όλες οι διατάξεις -μεταξύ των οποίων και οι ανωτέρω αναφερόμενες- που καταστρατηγούν και απαξιώνουν το ΑΣΕΠ, καθώς και αναβιώνουν τις πιο απροσχημάτιστες πελατειακές πρακτικές του παρελθόντος;
6. Προτίθεται η κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί με την αριθμ. 174/2020 Γνωμοδότηση του ΣτΕ και να «θεραπεύσει» την αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων του ΠΔ, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου για το επιτελικό κράτος 4622/2019, αναφορικά με τη στελέχωση και την κατανομή των θέσεων προσωπικού στην ΠτΚ;
Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων:
1.Να κατατεθούν οι νέες νομοθετικές διατάξεις και οι κανονιστικές ρυθμίσεις στις οποίες προέβησαν οι Υπουργοί, ή εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότησή τους, από την ανάληψη των καθηκόντων τους έως σήμερα, αναφορικά με προσλήψεις μόνιμου και εκτάκτου προσωπικού στα Υπουργεία, σε ΝΠΔΠ, ΝΠΙΔ και στους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους.
2. Να κατατεθούν οι νέες νομοθετικές διατάξεις και οι κανονιστικές ρυθμίσεις στις οποίες προέβησαν οι Υπουργοί, ή εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότησή τους, από την ανάληψη των καθηκόντων τους έως σήμερα, αναφορικά με την επιλογή Διευθυντών, Προϊσταμένων καθώς και Διοικήσεων στο σύνολο των φορέων που εποπτεύουν.