Κεραμέως: Ούτε βήμα πίσω στην απευθείας μετάδοση μαθημάτων
Το υπουργείο δεν προτίθεται να κάνει πίσω στις αποφάσεις για την ψηφιακή σύνδεση των μαθητών που μένουν στο σπίτι με τςι τάξεις τους, παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στην απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας.
Από το βήμα της Βουλής και απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού και τομεάρχη Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου, η υπουργός, Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε πως μετά και την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα το μέτρο θα προχωρήσει κανονικά.
Η υπουργός τόνισε ότι πρόκειται να εκδοθεί άμεσα η απαραίτητη κανονιστική πράξη για την εφαρμογή της διάταξης που ψηφίσθηκε και παρέχει τη δυνατότητα ψηφιακής σύνδεσης των μαθητών που μένουν σπίτι, προστατεύοντας την υγεία τη δική τους, της οικογένειάς τους και του κοινωνικού συνόλου- με την τάξη τους.
Η κ. Κεραμέως σημείωσε πως «δύο ημέρες τώρα, έχουμε γίνει μάρτυρες μίας δίκης προθέσεων. Γιατί; Επειδή θεωρούμε υποχρέωσή μας να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση και στα παιδιά αυτά που μένουν σπίτι». Παράλληλα, έκανε λόγο για «εκστρατεία παραπληροφόρησης» και υπενθύμισε πως χθες η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δήλωσε ότι είναι νόμιμος καταρχήν ο σκοπός της ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην πρόσφατη ρύθμιση, καθώς και ότι το υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της.
Σύμφωνα με την υπουργό, μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της Αρχής, «κάποιοι εν απογνώσει ψάχνουν νέες άμυνες και προσπαθούν να συνεχίσουν την παραπληροφόρηση λέγοντας ότι δήθεν κάνουμε πίσω. Ούτε βήμα πίσω. Προχωράμε όπως ακριβώς ξεκινήσαμε για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος» ξεκαθάρισε.
Η υπουργός σχολίασε και τη στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή, λέγοντας πως «εσείς που ψηφίσατε παρών στην εν λόγω ρύθμιση κ. Κεφαλίδου, τί ακριβώς προτείνετε; Και το ερώτημα προφανώς απευθύνεται και σε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης και λοιπούς που καταψήφισαν ή αντιτάχθηκαν στη ρύθμιση αυτή: Τι απαντάτε στους μαθητές που μένουν σπίτι τους, γιατί ο παππούς ή η γιαγιά που μένει μαζί τους ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και θέλουν - και θέλουμε - να τους προστατεύσουμε; Αυτά τα παιδιά να μην έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση;
Εμείς θα αγωνιστούμε για να εξασφαλίσουμε σε όλους δικαίωμα στην εκπαίδευση. Ας κοιτάξουμε επιτέλους μπροστά για το συμφέρον των παιδιών μας. Δεν θα αφήσουμε μικροπολιτικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα να στέκονται εμπόδιο στην πρόοδο των παιδιών μας. Δεν θα κάνουμε καμία έκπτωση στην προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος» τόνισε η κ. Κεραμέως.
Απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την προετοιμασία και την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διερωτήθηκε «γιατί αυτή η απαξίωση όλων των συντελεστών της εκπαίδευσης;». Όπως είπε, «όχι μόνο τα κατάφεραν σε χρόνο ρεκόρ, αλλά απέδειξαν ότι η χώρα μας ουδόλως υστερεί έναντι άλλων, τουναντίον υπερτερεί και σε τεχνολογικούς και σε μαθησιακούς και - πολλώ δε μάλλον - σε ανθρώπινους πόρους. Οι εκπαιδευτικοί μας απέδειξαν ότι και θέλουν και μπορούν να δίνουν λύσεις, έχοντας το συμφέρον των παιδιών στο νου και την καρδιά τους».
Η υπουργός συμπλήρωσε πως «αν ακούγαμε τις απανταχού Κασσάνδρες, από την αρχή αυτής της κρίσης, οπότε σπεύσαμε αμέσως, υπό αντίξοες συνθήκες, να δημιουργήσουμε ένα ολόκληρο σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
- Δεν θα είχαμε σήμερα 36 εκατομμύρια λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
- Δεν θα είχαμε δώσει στα παιδιά μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους δύο αυτούς μήνες που τελούσαμε σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για να διατηρήσουν στενή την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Δεν θα είχαμε δρομολογήσει για τα σχολεία μας πάνω από 12 εκατ. ευρώ σε τεχνολογικό εξοπλισμό από ΕΣΠΑ και 3 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό από δωρεές.
- Δεν θα είχαμε εξασφαλίσει δωρεάν πρόσβαση στις εκπαιδευτικές πλατφόρμες από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
- Δεν θα είχαμε εξελίξει τις ψηφιακές μας υποδομές.
Δυσκολίες υπήρξαν πολλές σε αυτές το εγχείρημα, και δοκιμασίες μεγάλες. Αλλά εμείς αυτές τις βλέπουμε σαν πρόκληση για να βελτιώνουμε τη δημόσια παροχή της εκπαίδευσης, διαρκώς να προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Επιλέξαμε, λοιπόν, να μην έχουμε μία στείρα αντιπαράθεση με τις δυνάμεις της άρνησης, της απαξίωσης κάθε προσπάθειας, με αυτούς που αν ήταν στο χέρι τους τα παιδιά μας θα έμεναν σε εκπαιδευτική απραξία, στο σκοτάδι, τους δύο μήνες της αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών» είπε η υπουργός Παιδείας.
Τα μέτρα υγιεινής
Η ίδια αναφέρθηκε αναλυτικά στα μέτρα υγιεινής όπως τα αντισηπτικά που έχουν τοποθετηθεί με μέριμνα του υπουργείου σε κάθε σχολείο, τις αποστάσεις μεταξύ των θρανίων, τον μέγιστο αριθμό μαθητών σε κάθε τμήμα, την οργάνωση ξεχωριστών διαλειμμάτων, την εντατικοποίηση του καθαρισμού των αιθουσών, την απαγόρευση λειτουργίας κυλικείων, καθώς και την πρόβλεψη ειδικής άδειας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Όπως τόνισε, από τις 6/5/2020, οπότε και επέστρεψαν οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες, έλειψε σε άδεια συμπεριλαμβανομένης της ειδικής άδειας λόγω ατόμων αυξημένου κινδύνου μόλις το 1,3% έως 2,5% των εκπαιδευτικών (από Τετάρτη έως Δευτέρα). Επίσης, με βάση τα έως τώρα στοιχεία, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου έχουν επιστρέψει στις τάξεις από προχθές, 11/5, σε ποσοστό 60% κατά μέσο όρο.
Σχετικά με τη διαδικασία τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κ. Κεραμέως διαβεβαίωσε ότι συνεχίζεται κανονικά στις δομές που τελούν ακόμη σε αναστολή λειτουργίας. Τόνισε, επίσης, πως η εκπαιδευτική κοινότητα, «ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, αγκάλιασε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: καταγράφηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις, 113.000 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη, πάνω από 1 εκατομμύριο μαθητές και σχεδόν 200.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, 150.000 παιδιά παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, ενώ πάνω από 96% των μαθημάτων των Πανεπιστημίων διενεργούνται κανονικά μέσω τηλεδιάσκεψης».