Επικοινωνιακά «λογοπαίγνια» Κουρουμπλή ενώ ο Σαρωνικός θυμίζει «πίσσα»
Οι μέρες, που ακολούθησαν τους «πανηγυρισμούς» στη ΔΕΘ, βρίσκουν την εικόνα της Αριστεράς να έχει «μαυρίσει», καθώς ενώ η κυβέρνηση υποστηρίζει πως τα έργα στις Σκουριές αντιτίθενται στην προστασία του περιβάλλοντος, άφησε την πετρελαιοκηλίδα στη Σαλαμίνα να εξελιχθεί σε μία τεράστια οικολογική «βόμβα», απειλώντας όλο τον Σαρωνικό, με τους κατοίκους στην περιοχή να βγάζουν κραυγή αγωνίας!
Ο πολιτικός κόσμος ρίχνει στην «πυρά» τον Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος με τη σειρά του διαμηνύει πως… «θέτει εαυτόν στη διάθεση του πρωθυπουργού», προχωρώντας σε επικοινωνιακούς «ελιγμούς» και πετώντας το «μπαλάκι» στον Αλέξη Τσίπρα για τα περί δήθεν παραίτησης. Στη συνέχεια, ωστόσο, ο ίδιος τα γύρισε... τονίζοντας πως τα επρόκειτο για λογοπαίγνιο.
«'Ηταν ένα λογοπαίγνιο. Είπα ότι κάθε μέρα είναι η παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, διότι έχω όλα μου τα χρόνια αγωνιστεί γι' αυτό το δικαίωμα του πρωθυπουργού: δηλαδή να έχει κάθε μέρα τις παραιτήσεις όλων των υπουργών στα χέρια του», ανέφερε ο υπουργός σε δήλωσή στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το εντυπωσιακό δε είναι πως το σημερινό πρωτοσέλιδο της «Αυγής» έχει τίτλο «αναζητούνται μέτρα κι ευθύνες», προβάλλοντας ξεκάθαρα, ως υπαίτιο το υπουργείο για κωλυσιεργία ως προς τον χρόνο δράσης για την αντιμετώπιση της κατάστασης στο Σαρωνικό, αφότου επισημαίνεται πως χρειάζεται να διερευνηθούν τα αίτια της βύθισης του δεξαμενόπλοιου.
«Θέτω εαυτόν στη διάθεση του πρωθυπουργού», δήλωσε νωρίτερα την Πέμπτη ο υπουργός Ναυτιλίας, μιλώντας στα «Παραπολιτικά FM» κι εκφράζοντας συνάμα τη βεβαιότητα πως σε 20-25 μέρες θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση.
«Η κατάσταση δείχνει να εξομαλύνεται. Ήδη σε σχέση με χθες, σήμερα υπάρχει διαφορά. Χωρίς υπερβολές η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική» είπε.
Ο υπουργός τόνισε ακόμη πως γίνεται τεράστια προσπάθεια για την απορρύπανση και έχουν επιστρατευθεί τρεις εξειδικευμένες εταιρίες.
Για τη στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», ο κ. Κουρουμπλής επεσήμανε πως έχει επιτευχθεί σε ποσοστό 99,9%. Ερωτηθείς τέλος για τις καταγγελίες περί μη τήρησης των κανόνων ασφάλειας στο δεξαμενόπολοιο είπε πως «όλα ελέγχονται».
Πάντως, παρά τα λεγόμενα και τις διαβεβαιώσεις Κουρουμπλή, η κατάσταση στο επίμαχο σημείο βαίνει ολοένα και χειρότερη, με πάνω από 2.500 τόνους πετρελαίου να πέφτουν στη θάλασσα.
Σήμερα το πρωί, το πετρέλαιο μαζούτ βρίσκεται στη Γλυφάδα, με τον δήμαρχο της περιοχής Γιώργο Παπανικολάου να δηλώνει στο ΣΚΑΪ πως πετρελαιοειδή έχουν κάνει μαύρες τις παραλίες από τη Σαλαμίνα και την Πειραϊκή έως τον Άγιο Κοσμά και τη Γλυφάδα, όπου μάλιστα, έχουν καλύψει ακόμη και την ειδική ράμπα κολύμβησης των πολιτών με αναπηρία, σε επιφάνεια άνω των 400 τ.μ.
Σύμφωνα με το δήμαρχο, δεν υπήρχε καμία ενημέρωση τη Δευτέρα και την Τρίτη από τις αρμόδιες αρχές για το ενδεχόμενο να φτάσει το πετρέλαιο στην περιοχή.
Από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε στο ρ/σ Real ότι «έχουμε εξαντλήσει όλα τα μέσα που υπάρχουν διαθέσιμα στον ελληνικό χώρο. Επίσης συμμετέχει και ένα υπερσύγχρονο ευρωπαϊκό σκάφος, ειδικό στις πετρελαιοκηλίδες. Γίνεται μια γιγάντια επιχείρηση. Έχω δώσει εντολή στο Λιμενικό να την επιτηρεί από κοντά. Ακόμη και στον γερανό της απάντλησης του πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο έχουμε τοποθετήσει άνδρες του Λιμενικού, πρόσθεσε ο υπουργός.
Υποστήριξε ότι «κανείς δεν με είχε ενημερώσει ότι υπάρχει άλλη διαρροή από το δεξαμενόπλοιο» και ανέφερε πως δεν υπήρξε καμία αργοπορία στην αντιμετώπιση της κατάστασης.
Τι αναφέρει η ΠΕΜΕΝ
Την ίδια ώρα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) με ανακοίνωσή της προβαίνει σε πολύ σοβαρές καταγγελίες τόσο για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε όσο και για τις ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή της, και παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».
Παράλληλα, κάνει λόγο για βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει! Επισημαίνεται δε ότι «ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!».