Ικανοποίηση Μητσοτάκη για την πορεία των έργων στη Θεσσαλονίκη
Την ικανοποίηση του για την πορεία εξέλιξης των έργων στη Θεσσαλονίκη που είχε εξαγγείλει ο ίδιος κατά την παρουσία του στην τελευταία ΔΕΘ εξέφρασε την Τρίτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά μετά τις δύο συνεχόμενες συσκέψεις που είχε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός σε δηλώσεις του, τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από την κυβέρνηση.
Για το μετρό είπε ότι θα λειτουργήσει στο σύνολο του τον Απρίλιο του 2023, ενώ για τις αστικές συγκοινωνίες τόνισε ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ουσιαστικά στις αρχές του 2020 μετά και τη συνεργασία με το ΚΤΕΛ.
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Μητσοτάκη μετά τις σημερινές συναντήσεις:
«Να σταθώ πολύ σύντομα σε τρία θέματα αιχμής για την πόλη: Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει.
Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη.
Και τρίτο σχετικά με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή»
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
Το «ταμείο» του Μαξίμου
Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού Μετρό για τον Απρίλιο του 2023. Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το Μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες.
Σημειώνεται δε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.
Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ. Με τον τρόπο αυτό, βελτιώνουμε και την εξυπηρέτηση και το κόστος της συγκοινωνίας.
Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.
Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.