Προεκλογικές υποσχέσεις για χιλιάδες προσλήψεις από τον Γαβρόγλου
«Όλα βαίνουν» καλώς -για την κυβέρνηση- θα μπορούσε να είναι ο τίτλος για τα όσα ανέφερε τη Μεγάλη Δευτέρα ο Κώστας Γαβρόγλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, κυρίως για τις αλλαγές στο Λύκειο.
«Δεν άκουσα τίποτα για τους 15.000 διορισμούς» σημείωσε ο Κ. Γαβρόγλου, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση είναι η πρώτη που μετά τον Αύγουστο του 2018 αποφάσισε να δοθούν 15.000 θέσεις εκπαιδευτικών μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. «Και ρωτώ την αντιπολίτευση: Τους θέλουμε αυτούς τους διορισμούς;» είπε και πρόσθεσε: «Ο κ. Μητσοτάκης απ’ ό,τι καταλαβαίνω δεν τους θέλει».
«Το ψηφίσαμε αυτό» παρενέβη από τα έδρανα της ΝΔ η Ν. Κεραμέως, με τον υπουργό να ανταπαντά ότι η αξιωματική αντιπολίτευση ψήφισε μόνο το κομμάτι του προϋπολογισμού, κάνοντας λόγο για «δημιουργική λογιστική εκφρασμένη σε ψηφοφορίες».
«Τέρμα στην υποκρισία για τη Γ’ Λυκείου»
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι σήμερα η Γ’ Λυκείου ισχύει μόνο στα χαρτιά, καθώς το Λύκειο είναι απαξιωμένο με τους γονείς να πληρώνουν ετησίως 2,5 δις ευρώ και μόνο το 30% των παιδιών να περνούν εκεί που επιθυμούν. «Τέρμα στην υποκρισία. Η Γ’ Λυκείου δεν υπάρχει και αυτό είναι εθνικό πρόβλημα» επισήμανε, συμπληρώνοντας ότι μετά την εφαρμογή του νέου συστήματος με λίγα μαθήματα (σ.σ. 4 στον αριθμό) και με τις 6 ώρες εβδομαδιαίως, το σχολείο θα πάρει και πάλι την πρωτοβουλία στη μόρφωση και την προετοιμασία για το Πανεπιστήμιο.
«Για πρώτη φορά στο μηχανογραφικό μόνο Πανεπιστημιακά Τμήματα»
Ως προς τη νέα αρχιτεκτονική για τα Πανεπιστήμια της χώρας, ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε πως «για πρώτη φορά στην ιστορία οι μαθητές μας θα κληθούν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό στο οποίο θα υπάρχουν μόνο Πανεπιστημιακά Τμήματα» και πρόσθεσε στη συνέχεια ότι «η χώρα επιτέλους αποκτά πανίσχυρους πανεπιστημιακούς πόλους που την ευθυγραμμίζουν με τις εξελίξεις στην Ευρώπη».
Νωρίτερα, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, είχε απαντήσει στις ενστάσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με τη διαδικασία κατεπείγοντος, με την οποία ήρθε στη Βουλή το νομοσχέδιο και ανέφερε ότι «υπάρχει όριο» στη συχνή και επίμονη αναφορά στα περί διαδικασίας, «και το όριο είναι ότι κάποτε πρέπει να μπαίνουμε σε θέματα ουσίας».
Ο κ. Φίλης σημείωσε ότι συνολικά, επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, 192 δράσεις και αλλαγές έγιναν από το υπουργείο Παιδείας και αναρωτήθηκε ποιες από αυτές θα καταργήσει η ΝΔ «αν κάποιο θαύμα τη φέρει στην εξουσία».
«Θα θέλαμε μια απάντηση επί της ουσίας κι όχι μια στείρα διαδικαστική αντιπαράθεση», είπε και πρόσθεσε: «Αυτή η κυβέρνηση μέσα σε πολύ δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες ξεδίπλωσε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων, τομών και μεταρρυθμίσεων που άλλαξαν κυριολεκτικά το τοπίο της εκπαίδευσης. Από την προσχολική αγωγή μέχρι την έρευνα. Από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο και την Ανώτατη Εκπαίδευση, που συζητάμε σήμερα. Από κάτω προς τα πάνω, με σχέδιο, τόλμη και όραμα το σχολείο της ποιότητας και της ισότητας».
Από την πλευρά της, η Νίκη Κεραμέως, εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας, χαρακτήρισε «συναλλαγές στα όρια του πολιτικού εκβιασμού» την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ζήτησε «έστω την ύστατη στιγμή», την απόσυρση του νομοσχεδίου.
Κατηγόρησε τον υπουργό, ότι δεν θέλει το διάλογο, επιδιώκοντας συναίνεση μόνο με όποιον συμφωνεί μαζί του. «Όταν οι συνομιλητές του διαφωνούν μαζί του, η συναίνεση πάει περίπατο, οι διαφορετικές απόψεις αγνοούνται προκλητικά», είπε χαρακτηριστικά. Επίσης, επέκρινε το υπουργείο λέγοντας ότι με το νομοσχέδιο καταργεί τον τεχνολογικό τομέα της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αντίθετα στις διεθνείς τάσεις, και ότι αναδιατάσσει τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας «χωρίς στρατηγικό σχέδιο, χωρίς πραγματικές συναινέσεις και στη βάση πολιτικών εκβιασμών».
Παράλληλα, τόνισε ότι το νέο σύστημα που προβλέπεται για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση «κατηγοριοποιεί» τις σχολές σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που απαξιώνονται πλήρως». Ακόμη, επέκρινε την κατάργηση του ΣΑΕΠ, λέγοντας: «Εν μέσω ακαδημαϊκής χρονιάς, προχωράτε στην κατάργηση της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου, όπως σας εφιστά την προσοχή και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής».
«Είναι ένα νομοσχέδιο-μαμούθ με το οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να ξεμπερδεύει με τις εκκρεμότητες των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται, τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής. «Είναι ένα νομοσχέδιο κάτω από το άγρυπνο μάτι του ΣΕΒ και με βάση τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ», είπε ο κ. Δελής και κατήγγειλε ότι οι διατάξεις οδηγούν σε «σχολές Φρανκεστάιν», γιατί με την πλήρη απορρόφηση των ΤΕΙ από τα όμορα τους πανεπιστήμια, απορροφώνται ακόμη και σχολές με ετερόκλητα αντικείμενα. Είπε, επίσης, ότι με το νομοσχέδιο «φροντιστηριοποιείται και δεν αναβαθμίζεται το Λύκειο» και ότι η κυβέρνηση μετατρέπει το Λύκειο σε ακόμη μεγαλύτερη και άγρια αρένα ανταγωνισμού, με περισσότερες εξετάσεις- πανελλαδικές, περιφερειακές, ενδοσχολικές - και την ίδια ώρα, τα πανεπιστήμια προσαρμόζονται ακόμα πιο σφιχτά στους στόχους των μεγαλοεπιχειρηματιών.
«Παρών», επί της αρχής και των άρθρων του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας θα ψηφίσει η Ένωση Κεντρώων. «Σκοπός δεν είναι να νομοθετούμε όπως μας βολεύει, αλλά να προσαρμόζονται οι διαδικασίες στους πολίτες. Δεν δόθηκε ο αναγκαίος χρόνος να συζητήσουμε όσο θα έπρεπε το νομοσχέδιο στη Βουλή», ανέφερε ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων, Αναστάσιος Μεγαλομύστακας. Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων παρατήρησε ότι το νομοσχέδιο έρχεται απελπιστικά αργά και το πιο πιθανό είναι να μην εφαρμοστεί. «Δηλαδή, τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν με "χ" μαθήματα αλλά αν γίνουν εκλογές τον Οκτώβριο, δεν θα ξέρουν τι θα συμβεί», είπε ο κ. Μεγαλομύστακας, σημειώνοντας ότι το νομοσχέδιο χαρακτηρίζεται από πολλά κενά υλοποίησης. Ο βουλευτής επανέλαβε τις προτάσεις της Ένωσης Κεντρώων, όπως υποχρεωτική εκπαίδευση 30 ωρών, κτίρια φιλικά στο περιβάλλον, ανακατανομή πόρων και αύξησή τους για την Παιδεία. Ο κ. Μεγαλομύστακας ζήτησε την υιοθέτηση των αποφάσεων του Συνηγόρου του Παιδιού.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το Κίνημα Αλλαγής αποχώρησε από τη νομοθετική διαδικασία.
Αντιπαράθεση για το ΕΛΙΔΕΚ
Ύβρη προς το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Φωτάκης, παρέμβαση που έκανε νωρίτερα σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής η βουλευτής της ΝΔ, Μαρία Αντωνίου.
Η βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάλεσε τον κ. Φωτάκη να απαντήσει αναφορικά με δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο γιος του έλαβε από το ΕΛΙΔΕΚ υποτροφία ύψους 27.000 ευρώ, το 2017.
«Η κ. Αντωνίου έχει καταθέσει επερώτηση και θα λάβει πλήρεις και τεκμηριωμένες απαντήσεις με όλα τα στοιχεία», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα που δημιουργεί το άγχος. Το άγχος που προέρχεται από την έλλειψη επιχειρημάτων. Πρόκειται για μια αγχωμένη αντιπολίτευση που οδηγεί σε αυτό το επίπεδο αντιπολίτευσης. Απορώ αν ο αρχηγός της ΝΔ πραγματικά υιοθετεί αυτού του τύπου την προσέγγιση».
Ταυτόχρονα, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «η στάση της ΝΔ αποτελεί ύβρη προς το ΕΛΙΔΕΚ, που λειτουργεί ως Ανεξάρτητη Αρχή, προς όλους όσοι μετέχουν, προς τους 37 εκπροσώπους που προέρχονται από τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, το επιστημονικό συμβούλιο και τους 2.000 ωφελούμενους από το ΕΛΙΔΕΚ, που κατά την κ. Αντωνίου είναι δικά μας παιδιά».
«Ας πει η ΝΔ ανοιχτά ότι πρόκειται να καταργήσει το νόμο του ΕΛΙΔΕΚ και, καταργώντας το νόμο του ΕΛΙΔΕΚ, θα καταργηθεί και το ΕΛΙΔΕΚ. Ας βγουν να το πούνε και θα δούμε τα χειροκροτήματα που θα εισπράξουν τότε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.
Νωρίτερα, η βουλευτής της ΝΔ, Μαρία Αντωνίου, μιλώντας στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, είπε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Κώστας Φωτάκης, πρέπει να απαντήσει για τις «αποκαλύψεις ΜΜΕ, σύμφωνα με τις οποίες ο γιος του έλαβε το 2017 υποτροφία ύψους 27.000 ευρώ από το ΕΛΙΔΕΚ, ως υποψήφιος διδάκτορας για το γεωπονικό πανεπιστήμιο».
«Εδώ και τρία χρόνια, κ. Φωτάκη, σας είχα κατηγορήσει ευθέως ότι δημιουργείτε το ΕΛΙΔΕΚ, ένα ίδρυμα δήθεν ανεξάρτητο και αυτόνομο, αλλά στην πραγματικότητα ελεγχόμενο από εσάς. Μέσα σε τρία χρόνια αλλάξατε τρεις φορές την αξιολόγηση. Όταν σας κατηγορούσα ότι επιθυμείτε να κατευθύνετε τη χρηματοδότηση στα δικά σας παιδιά, το έλεγα μεταφορικά, και δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η φράση αυτή θα έχει κυριολεκτική έννοια», είπε η βουλευτής της ΝΔ.