Μητσοτάκης: Με κυβέρνηση ΝΔ τελειώνουν άβατα, νόμος Παρασκευόπουλου και άσυλο
Ως αναμέτρηση ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, την πρόοδο και την καθήλωση, καθώς και τον εκσυχρονισμό με την καθυστέρηση, χαρακτήρισε τις επικείμενες εκλογές της 26ης Μαΐου ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών με θέμα «Ελλάδα 2021-Ατζέντα για την ελευθερία και την ευημερία», ο πρόεδρος της ΝΔ είπε πως η χώρα έχει ανάγκη από ένα νέο ξεκίνημα έτσι ώστε όλοι να ελευθερώσουν το μέλλον. Στην ομιλία του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στα θέματα της ασφάλειας και συγκεκριμένα στην κατάσταση που επικρατεί στα Εξάρχεια, τόνισε: «Είναι απαίτηση όλων των Ελλήνων, ανεξάρτητα από ιδεολογική ταυτότητα και προέλευση, να μπει τέλος στο καθεστώς της ανομίας. Η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Φτάσαμε στο σημείο εγκληματικές ομάδες, όχι μόνον να οπλοφορούν, αλλά και να αφοπλίζουν άνδρες των Σωμάτων Ασφαλείας. Το άβατο των Εξαρχείων έχει κάνει τη ζωή αβίωτη στους πολίτες της περιοχής. Χθες, έφτασαν στο σημείο να διαλύσουν μια ειρηνική συγκέντρωση των κατοίκων και να ακουστούν και χυδαία συνθήματα που προσβάλουν τη μνήμη νεκρών. Έχει έρθει η ώρα να πούμε όλοι "ως εδώ"» Και πρόσθεσε ότι για τη ΝΔ η ασφάλεια των πολιτών είναι απόλυτη προτεραιότητα.
«Με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τα άβατα τελειώνουν» είπε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Όπως τελειώνει και το άσυλο εγκληματικότητας στα πανεπιστήμια. Το άσυλο δεν θα αλλάξει, θα καταργηθεί αμέσως μόλις αναλάβουμε τη διακυβέρνηση. Όπως θα καταργηθεί και ο νόμος Παρασκευόπουλου, που απελευθέρωσε εκατοντάδες εγκληματίες. Αμέσως θα γίνει διαχωρισμός ποινικών και τρομοκρατών και θα λειτουργήσουν φυλακές υψίστης ασφαλείας. Και στις γειτονιές θα επιστρέψει η ασφάλεια. Με την επανίδρυση της Ομάδας ΔΕΛΤΑ και την ενίσχυση της ομάδας ΔΙΑΣ και στοχευμένες δράσεις σε περιοχές υψηλής παραβατικότητας».
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της ΝΔ αναφέρθηκε στην «Ελευθερία και την Κοινωνική Ευθύνη», ένα δίπολο «που αναδεικνύεται πλέον σε πεδίο σύγκρουσης και σύγκρισης ανάμεσα στις φωτεινές μεταρρυθμιστικές δυνάμεις και στο σκοτεινό μέτωπο του λαϊκισμού», επισημαίνοντας πως «είναι καιρός να λάμψει η αλήθεια κόντρα στο ψέμα».
Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, πως πριν από τρία χρόνια, τον Απρίλιο του 2016, στο 10ο Τακτικό Συνέδριο του κόμματος έλεγε πως πρέπει «να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο την πολιτική με "Π" κεφαλαίο, υπηρετώντας δύο θεμελιώδεις αρχές: Την Ελευθερία και την Αλληλεγγύη». «Η εμπειρία που ακολούθησε, θεωρώ ότι δικαίωσε πλήρως εκείνες τις κατευθύνσεις: Σήμερα, όλοι ψάχνουν να δουν πώς η Ελλάδα θα ξαναγίνει μια κανονική χώρα. Θυμίζω ότι η "κανονικότητα" προέρχεται ως λέξη από τον "κανόνα". Δηλαδή, τον νόμο, τη ρύθμιση, την αρχή. Έννοιες που τείνουν να εκλείψουν από τη δημόσια ζωή» είπε προσθέτοντας πως «όλοι ζητούν αυτό που πρέπει να είναι αυτονόητο, την ελευθερία: στην Οικονομία, στην Παιδεία, στην Δικαιοσύνη και στη λειτουργία των θεσμών», κρίσιμα πεδία που όπως είπε «ασφυκτιούν από τον κρατισμό, τον κομματισμό και τον κυβερνητικό αυταρχισμό. Αναφερόμενος στην ευθύνη και στην αλληλεγγύη παντού, τους χαρακτήρισε τομείς όπου η ανεπάρκεια και η ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ έχουν αφήσει βαθιά και ανεξίτηλα αποτυπώματα.
Επισημαίνοντας πως η Ελλάδα είναι μία χώρα που βιώνει τις συνέπειες της πολιτικής ανεντιμότητας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για «δυσοσμία κυβερνητικών σκανδάλων» η οποία, όπως είπε, «δεν κρύβεται όση λάσπη κι αν πετούν οι πραγματικοί ένοχοι».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ, «έχουμε ένα αναποτελεσματικό, αλλά δαπανηρό κράτος που βούλιαξε την οικονομία. Και που φτωχοποιεί τους πολίτες οδηγώντας τους στο να γίνουν κομματικοί πελάτες έναντι κάποιου επιδόματος», είπε, προσθέτοντας πως «η ελευθερία και η αλληλεγγύη είναι, ακριβώς, αυτές που αποτυπώνουν και τη μεγάλη μας διαφορά με τον ΣΥΡΙΖΑ. Αντί να μικραίνει διαρκώς ο εθνικός πλούτος κι ένα ακόμη μικρότερο μέρος του να δίνεται ως "αντίδωρο" σε όλο και πιο λίγους, εμείς προκρίνουμε τη συνεχή ανάπτυξη της χώρας που να δίνει μέρισμα σε όλο και πιο πολλούς» και τονίζοντας πως δεν υπάρχει ατομική προκοπή χωρίς κίνητρα και επιβράβευση της προσπάθειας.
«Μια κοινωνία χωρίς πρωταγωνιστές, παγιδεύεται στο μέτριο και εξισώνεται προς τα κάτω», τόνισε, συμπληρώνοντας πως «καμιά κοινωνία δεν προχωρά με πολίτες που μένουν στο περιθώριο. Να, λοιπόν, γιατί η Ν.Δ κινείται με αρχές την ελευθερία και την αλληλεγγύη. Γιατί η ελεύθερη πρωτοβουλία σε ελεύθερη οικονομία οδηγεί στην ελεύθερη δημιουργία».
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην προοδευτική φιλελεύθερη σκέψη που, όπως είπε, υπήρξε συστατικό στοιχείο του νεοελληνικού κράτους. «Ο Αγώνας του 1821 ήταν ταυτόχρονα εθνικοαπελευθερωτική, αλλά και φιλελεύθερη επανάσταση», τόνισε, προσθέτοντας πως η προοδευτική φιλελεύθερη πτυχή της ελληνικής επανάστασης κινδυνεύει να χαθεί, κάτω από το βάρος της βαλκανικής παράδοσης και του ανολοκλήρωτου προγράμματος του Διαφωτισμού.
Μιλώντας για νέους κινδύνους που εμφανίζονται δίπλα στην υπερσυγκέντρωση εξουσίας από το κράτος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη θηριώδη ισχύ των παγκόσμιων επιχειρήσεων, με πόρους μεγαλύτερους και από αυτούς των μικρών κρατών, τη μετακίνηση πληθυσμών και την ένταση της ανισότητας.
«Για να απαντήσουμε στα παραπάνω, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα θεμελιώδη: Η προοδευτική φιλελεύθερη σκέψη αξιολογεί την ελευθερία και τη μοναδικότητα του ανθρώπου ως το υπέρτερο πολιτικό αγαθό. Αντιμετωπίζει, όμως, ταυτόχρονα με ορθολογισμό και την εξέλιξη των κοινωνιών, που δεν έχουν άλλο δρόμο από την κοινή πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι απ' τη θολή έννοια "λαός", εμείς επιλέγουμε τον όρο "πολίτη"», τόνισε, επισημαίνοντας πως αδιαπραγμάτευτη αρχή παραμένει το ότι αληθινά φιλελεύθερη προοδευτική κοινωνία δεν υφίσταται αν στο πλαίσιο της δεν συνυπάρχουν ταυτόχρονα ο πολιτικός και ο οικονομικός φιλελευθερισμός.
«Με κυνηγητό της ατομικής ιδιοκτησίας ή με φορολογία που λειτουργεί δημευτικά για την παραγωγή, όπως συμβαίνει σήμερα, η πολιτική ελευθερία ατροφεί» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και συνέχισε: «Το κράτος επιβάλλει μέτρα απ' τα οποία ο πολίτης προσπαθεί να ξεφύγει με αποτέλεσμα εκείνο να εντείνει τον περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων. Σε ρόλο διωκόμενου, τότε, ο πολίτης επινοεί νέους τρόπους παρανομίας. Προκαλώντας νέα μέτρα. Και αυτή η αλυσίδα οδηγεί, τελικά, στην κοινωνική διάλυση: Το κράτος ξεχνά ότι υπάρχει υπέρ του πολίτη και εκείνος παύει να αισθάνεται μέρος του δημόσιου συνόλου. Το κοινωνικό συμβόλαιο που στηρίζεται όχι μόνο σε τυπικούς νόμους αλλά και σε άγραφούς κανόνες εμπιστοσύνης καταρρέει. Ισχύει, όμως, και το αντίστροφο: Χωρίς πολιτικές ελευθερίες η οικονομική ελευθερία μένει λειψή και στερημένη από πνευματικό περιεχόμενο. Γιατί χωρίς ίσες ευκαιρίες προόδου, η επιτυχία παύει να λειτουργεί ως κοινωνικός ανελκυστήρας. Και αν ο πλούτος δεν διαχέεται και μεταξύ των πολλών, γίνεται υπόθεση λίγων και τελικά ενοχοποιείται. Παύει να λειτουργεί ως πρότυπο επιτυχίας και στοχοποιείται. Ανοίγει το δρόμο στον πολίτη να αναζητήσει "προστασία" στο κόμμα-πατερούλη ή σε ακραίες, απολιτικές λύσεις».
Επίσης, τόνισε πως στον προοδευτικό και φιλελεύθερο πολιτικό σχέδιο, οι ίσες ευκαιρίες που επιτρέπουν σε όλους με τις δικές τους δυνάμεις να κατακτήσουν τη ζωή, αποτελούν κεντρικό πολιτικό στόχο. «Η μεγάλη πλειονότητα δεν γεννιέται με προνόμια και η κοινωνική ανέλιξη δεν είναι, για αυτήν, εύκολα προσβάσιμη. Είναι, λοιπόν, υποχρέωση του σύγχρονου κράτους να τις προσφέρει, κάνοντας μάλιστα ακόμη και θετικές διακρίσεις αν αυτό χρειάζεται», είπε, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή του για δημιουργία ενός πρότυπου δημόσιου σχολείου στο Περιστέρι έτσι ώστε, όπως τόνισε, να δοθούν ευκαιρίες σε εκείνους που τις έχουν περισσότερη ανάγκη.