Σούπερ Μάρκετ: Ξοδεύουμε λιγότερα ακόμα και για βασικά καταναλωτικά αγαθά
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, η ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ παρουσίασε απώλειες της τάξεως του -1,1% σε αξία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 (στοιχεία YTD έως 15 Ιουλίου 2017) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά -2,2%.
Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης στο -4,4%, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης στο -3,5%. Τη μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα Φρέσκα/Χύμα προϊόντα, στο +2,0%.
Για το σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από τη συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή, η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.). Εξαίρεση αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από τη Σκλαβενίτης.
Στον κλάδο των Τροφίμων & Ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του Γάλακτος (-8,6%), το Συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το Ουίσκι (-6,8%). Από τις κατηγορίες του κλάδου των Προϊόντων Προσωπικής Περιποίησης, τα Αποσμητικά και οι Πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% & -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες Οικιακής Χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι Χλωρίνες, ενώ με -7,7% το χαρτί Κουζίνας.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017), η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.