Πέντε κορυφαίοι «παίκτες» στον διαγωνισμό για τα e-διόδια
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ εκδήλωσαν οι εξής κοινοπραξίες, εκτός του ΟΤΕ:
- Κοινοπραξία των Άκτωρ (όμιλος Ελλάκτωρ) Intrakat, Intrasoft, Autostrata.
- Τέρνα, Vinci.
- Όμιλος Μυτιληναίου σε συνεργασία με ουγγρική εταιρεία.
- Starbag.
Σημειώνεται πως η προθεσμία καταβολής των αιτήσεων για συμμετοχή στην πρώτη φάση του διαγωνισμού έληξε σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη.
Χθες, με απόφασή του, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, προχώρησε στη συγκρότηση επιτροπής της οποίας αντικείμενο θα είναι η αξιολόγηση των αιτήσεων συμμετοχής των διαγωνιζομένων. Εάν η πρώτη φάση του διαγωνισμού, αυτή της υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ολοκληρωθεί ομαλά, θα ακολουθήσει η πρόσκληση υποβολής προσφορών (δεύτερη φάση).
Σχετικά με το έργο, όπως αναφέρει το υπουργείο, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).
Και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.