Μέσω κινητού θα πληρώνουμε τα διόδια από τη νέα χρονιά
Δεν θα «κλείσουν» όλα τα Ταμεία, όπως προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών. Θα παραμείνουν μόνο ορισμένα, τα οποία θα ασχολούνται με τους εναλλακτικούς τρόπους χρέωσης.
Πρόκειται για το νέο σύστημα, που προανήγγειλε ο Χρήστος Σπίρτζης το πρωί της Δευτέρας, περιγράφοντας με ποιον τρόπο αλλάζουν όλα στην πληρωμή και χρέωση των διοδίων στις εθνικές οδούς.
«Θα έχουμε μια συσκευή ή μια εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα χρεωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που διανύουμε».
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει.
Όπως είπε, το σύστημα θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος στα επαγγελματικά οχήματα, στα οποία θα μπει και GPS, ώστε να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην μπαίνουν στους παραδρόμους των Εθνικών Οδών.
«Τα διόδια θα καταργηθούν και το σχέδιο είναι να υπάρχουν μόνο στην άκρη του δρόμου για φόρτιση και επαναφόρτιση», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
«Μέχρι το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία», ανέφερε ο ίδιος σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης κι ισχύς του νέου συστήματος.
Όπως επεσήμανε ο κ. Σπίρτζης, το σύστημα θα ισχύσει σε όλες τις Εθνικές Οδούς, όμως για την Αττική Οδό θα πρέπει να υπάρξει κάποια άλλη χρέωση, ενώ ξεκαθάρισε ότι, «οι τιμές των διοδίων δε θα αλλάξουν».
Όσον αφορά την τύψη των εργαζομένων στα διόδια, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε πως οι ίδιοι θα… απορριφθούν αλλού.
«Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλές υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι των διοδίων θα απορροφιφθούν αλλού», είε.
«Η κυκλοφορία των φορτηγών απαγορεύεται εκτάκτως όταν έχουμε μεγάλες εξόδους. Τα Σαββατοκύριακα πρέπει να συνεννοηθούμε με την Τροχαία, για να κυκλοφορούν συγκεκριμένα μεγάλα οχήματα», τόνισε ο κ. Σπίρζτης.
Και συνέχισε, απαντώντας στις αιτιάσεις των μεταφορικών εταιρειών ότι αν τα φορτηγά μπαίνουν αναγκαστικά στις Εθνικές Οδούς, θα ανέβει το κόστος μεταφοράς και συνεπώς και διάθεσης των προϊόντων: «το ότι σκοτώνονται οι πολίτες μας στους παραδρόμους είναι γεγονός. Δεν με νοιάζει καθόλου αυτό που λένε οι μεταφορικές εταιρείες».