Το 70% των χρηστών διαδικτύου κάνει τις αγορές του online
Κατά την περίοδο της καραντίνας, υπήρξε μια κάμψη των ανέπαφων συναλλαγών με φυσική παρουσία. Μετά την πανδημία, οι συναλλαγές χωρίς φυσική παρουσία «εκτινάχθηκαν» καθώς πολλοί καταναλωτές επέλεγαν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με ηλεκτρονικό τρόπο, ή μέσα από e-commerce ή άλλα αντίστοιχα εργαλεία. Σήμερα, οι 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online.
Τα παραπάνω ανέφερε ο Διονύσης Γρηγοράτος, διευθύνων σύμβουλος της Nexi Ελλάδος, θυγατρική του Ομίλου Nexi, του ευρωπαϊκού ηγέτη PayTech, μιλώντας για την αγορά των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, συμμετέχοντας σε συνέδριο με κεντρικό θέμα τις τραπεζικές ψηφιακές υπηρεσίες και το FinTech.
Οι έμπορoι σήμερα, είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ή μεγάλοι retailers, αναζητούν «τη δυνατότητα να δέχονται ανέπαφες πληρωμές όπου κι αν βρίσκονται εύκολα, γρήγορα, και πάντα με ασφάλεια, και να παρέχουν στους πελάτες τους τον πιο σύγχρονο τρόπο πληρωμής, που υποστηρίζει ανέπαφες συναλλαγές, με ψηφιακά πορτοφόλια, smartphone ή wearables», επισήμανε ο κ. Γρηγοράττος. Αντίστοιχα, τόνισε πως «δεν υπάρχουν πλέον σύνορα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής, απ' όπου κι αν βρίσκεται, μπορεί να πάρει την κάρτα του και να αγοράσει κάποιο προϊόν. Η δυνατότητα να εξυπηρετούνται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις όλα τα σχήματα καρτών, είναι εξαιρετικά σημαντικό» είπε, υπογραμμίζοντας παράλληλα το συγκριτικό πλεονέκτημα των λύσεων που παρέχει η Nexi.
Οι συναλλαγές με κάρτες δια ζώσης έχουν επιταχυνθεί σε σταθερή βάση από το 2019. Όπως εξήγησε ο κ. Γρηγοράτος, κομβικό ρόλο έπαιξε το ρυθμιστικό πλαίσιο και ο ευρύτερος εκσυγχρονισμός της φορολογικής διοίκησης. Ο ίδιος αναφέρθηκε παράλληλακαι στα ευρωπαϊκά κονδύλια που είναι διαθέσιμα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» τα οποία αφορούν στην επιδότηση τερματικών POS, με στόχο να επωφεληθούν οι μικρομεσαίες και να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν και να πετύχουν τη ψηφιακή τους μετάβαση. «Είναι μια πρωτοβουλία που η Nexi έχει αγκαλιάσει, ακόμα και σε επίπεδο Ομίλου, φροντίζοντας να την επικοινωνήσουμε σε όλους μας τους πελάτες».
Αναφορικά με πιο προηγμένες λύσεις, όπως το e-commerce και τα e-shops, o επικεφαλής της Nexi στην Ελλάδα σημείωσε πως η δυνατότητα να μπορεί κάποιος να πουλάει προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από ένα ψηφιακό περιβάλλον «δεν είναι προνόμιο των μεγάλων επιχειρήσεων», προτρέποντας τις μικρομεσαίες και ελεύθερους επαγγελματίες να στραφούν στην υιοθέτηση των νέων και ευέλικτων τρόπων πώλησης και συναλλαγών που σήμερα αναζητούν ολοένα και περισσότερο οι καταναλωτές. Ωστόσο, παραδέχτηκε πως υπάρχουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις, καθώς «μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει τους κατάλληλους ανθρώπους που θα μπορούν να στήσουν ένα e-shop, να το συνδέσουν με την πλατφόρμα πληρωμών, και να μπορούν να συντηρούν ένα περιβάλλον πολλαπλών πληρωμών - κάτι που προφανώς δεν είναι χωρίς κόστος».
«Η τεχνολογία θα έρθει να απαντήσει σε πολλές από αυτές τις ανάγκες», δήλωσε, αναγνωρίζοντας όμως πως ο κλάδος του PayTech στην Ελλάδα είναι νεοσύστατος, με νέες εταιρείες να βρίσκονται ακόμη στη φάση του σχεδιασμού. Αναφέρθηκε στην ηγετική θέση της Nexi στην Ευρώπη και στη χώρα, την τεχνογνωσία που λαμβάνει η εταιρεία από την εμπειρία του ομίλου στις σκανδιναβικές χώρες, αλλά και για την τεχνολογία που εξάγει η εταιρεία από την Ελλάδα προς στην Ευρώπη. «Στο Κέντρο Αριστείας έχουμε πάνω από 150 μηχανικούς software developers, οι οποίοι, για λογαριασμό του Ομίλου πλέον, αναπτύσσουν την πλατφόρμα του issuing, με στόχο να δώσουμε τις σχετικές υπηρεσίες στο σύνολο του δικτύου της Nexi στην Ευρώπη». Το Κέντρο Αριστείας παίζει έναν στρατηγικό ρόλο για ολόκληρη την Nexi, και ταυτόχρονα δείχνει την εμπιστοσύνη που έχει η Nexi στο εγχώριο ταλέντο.
Αναφορικά με τον κλάδο, κ. Γρηγοράτος τόνισε πως όλες οι εταιρείες PayTech θα αρχίσουν το επόμενο διάστημα να παρουσιάζουν τις λύσεις και τις καινοτομίες που ετοιμάζουν για την εγχώρια αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο, έκανε μια σύντομη αναφορά στο SoftPOS της Nexi, μια εφαρμογή που επιτρέπει την αποδοχή ανέπαφων πληρωμών σε συσκευές smartphone ή tablet που λειτουργούν με Android, τονίζοντας πως είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για κατηγορίες πελατών που δεν επιθυμούν να κουβαλούν πρόσθετες συσκευές, όπως ταξί ή περίπτερα, ιδιαίτερα από τις αρχές του επόμενου έτους που θα πρέπει να μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους την επιλογή ηλεκτρονικής πληρωμής.