Ανέκαμψε ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος μετά την περιπέτεια της πανδημίας
Τη δυναμική ανάκαμψη του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου, μετά την περιπέτεια της διετίας 2020-21 εξαιτίας της πανδημίας, επιβεβαιώνει η σχετική ετήσια έρευνα για το 2022, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξ.Ε.Ε.
Στην έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του Ξ.Ε.Ε. παρουσιάστηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου και αποτυπώνει όλα τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο, αναδεικνύεται η γρήγορη ανάκαμψη και η ικανότητα προσαρμογής του κλάδου στις προκλήσεις της συγκυρίας, αποτελώντας τον βασικό πυλώνα της επιτυχίας του ελληνικού τουρισμού στη σεζόν του 2022, πάντα με όσα τόνισαν οι φορείς του κλάδου.
Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την ετήσια έρευνα του ΙΤΕΠ είναι τα ακόλουθα:
-Η μέση πληρότητα τον Αύγουστο του 2022 ξεπέρασε οριακά αυτήν του αντίστοιχου μήνα του 2019, με 88% και 86,8% αντίστοιχα.
-Τον Αύγουστο του 2022, το 25% των δίκλινων δωματίων διατέθηκε σε τιμή μέχρι 70 Euro, το 50% των ξενοδοχείων είχε τιμή ανάμεσα στα 70 Euro και τα 178 Euro και το υπόλοιπο 25% διατέθηκε σε τιμή πάνω από 178Euro.
-Μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον Αύγουστο του '22 ήταν τα 150 ευρώ.
-Ο συνολικός τζίρος των ξενοδοχείων το 2022 ήταν οριακά αυξημένος σε σχέση με το 2019.
-Τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας σε όλους τους βασικούς δείκτες (πληρότητα, τιμές κλπ) με αποτέλεσμα μια πτώση του τζίρου -21,2% σε σχέση με το 2019.
-Αντίστοιχη εικόνα προκύπτει από τη σύγκριση επιδόσεων μεταξύ ξενοδοχείων τεσσάρων και πέντε αστέρων και ξενοδοχείων από ένα έως και τρία αστέρια (τζίρος vs 2019: 4* & 5* +13,1%, 1*- 3* -22,3%).
-Το 18% των συνολικών επενδύσεων των ξενοδοχείων το 2022 αφορούσε επενδύσεις βιωσιμότητας.
-Το 1/3 περίπου των πελατών των ξενοδοχείων προέρχεται από τους Online Travel Agents (OTAs).
-Από τα ξενοδοχεία που έχουν υπογράψει συμβόλαια με tour operators για το 2023, το 85% έχει υπογράψει συμβόλαια με τιμές αυξημένες κατά 11,4% κατά μέσο όρο.
-Η σημαντικότερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι κατά το 2022 ήταν η εξεύρεση προσωπικού και το κόστος της ενέργειας.
-Μεγάλη ανησυχία στον κλάδο εξακολουθεί να προκαλεί ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης και η ρευστότητα.
Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας επεσήμανε πως «τα ξενοδοχεία απέδειξαν την προσαρμοστικότητα και τη δυναμική τους. Αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος το 2022, όπως αναγνωρίζουν όλοι, συνεισέφερε τα μέγιστα για την ελληνική οικονομία και για τη στήριξη της κοινωνίας. Βεβαίως σε μια παγκόσμια αγορά που αλλάζει, υπάρχουν μείζονα ζητούμενα, όπως η βιωσιμότητα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η προστασία από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, ο θεματικός εμπλουτισμός και η διαφοροποίηση των προορισμών, για τα οποία απαιτείται ειδική προσοχή και μέριμνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής μακράς πνοής. Θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση της χώρας που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, ώστε να θωρακιστεί και να ενισχυθεί αυτή η δυναμική του ελληνικού ξενοδοχείου, η οποία μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες αξίες στη χώρα. Μέσα σε μια παγκόσμια οικονομική καταιγίδα είναι κάτι παραπάνω από καθοριστική η συμβολή του ξενοδοχείου και του τουρισμού για να δέσουμε σε ασφαλές λιμάνι το καράβι της ελληνικής οικονομίας».