Υψηλές «πτήσεις» για τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων το 2023

Υψηλές «πτήσεις» για τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων το 2023

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 19:28 Δημιουργία 28/12/22, 12:45
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Στα ύψη εκτινάχθηκαν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων μετά την αποκατάσταση της ταξιδιωτικής κίνησης συνεπεία της άρσης των περισσότερων περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας του κορονοϊού SARS-CoV-2

Οι τιμές των εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν στα υψηλά επίπεδά τους, ή ακόμη και να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς έχει μειωθεί ο στόλος των αεροπορικών εταιρειών και οι παραγγελίες που έχουν κάνει για νέα αεροσκάφη καθυστερούν να εκτελεσθούν από την Boeing και την Airbus λόγω προβλημάτων με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τα προβλήματα αυτά μπορεί να καθυστερήσουν έως και χρόνια τις παραδόσεις, με την εταιρεία Jefferies να εκτιμά ότι υπάρχουν σήμερα ανεκτέλεστες εντολές για 12.720 αεροπλάνα.

«Ο κόσμος συνήθισε σε χαμηλότερα ναύλα στη διάρκεια της πανδημίας και το εκ νέου άνοιγμα της Κίνας θα κάνει την κατάσταση χειρότερη. Δεν είναι μόνο το έλλειμμα αεροπλάνων, αλλά και άλλοι παράγοντες όπως οι τιμές του πετρελαίου», δήλωσε ο ιδρυτής του LiveFromALounge.com, said.

«Αν και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες σε μία χώρα μπορεί να έχουν την οικονομική δυνατότητα να μειώσουν τις τιμές, αυτό θα προκαλούσε πιθανόν προβλήματα σε άλλους αερομεταφορείς, οδηγώντας σε ακόμη υψηλότερα ναύλα μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε ο ίδιος άνθρωπος.

Η Boeing και η Airbus, οι δύο αεροναυπηγικοί κολοσσοί που σε μεγάλο βαθμό αποτελούν καρτέλ για τα επιβατικά αεροπλάνα, έχουν ξεπουλήσει τα πιο δημοφιλή μοντέλα τους έως τουλάχιστον το 2029.

Η Airbus παραιτήθηκε αυτό τον μήνα από τον στόχο της για κατασκευή 700 επιβατικών αεροσκαφών φέτος, επικαλούμενη προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ έχει προειδοποιήσει ότι ένα άλμα στο ενεργειακό κόστος θα έχει ιδιαίτερα βαρύ αντίκτυπο στους μικρότερους κατασκευαστές με υψηλή ένταση ενέργειας, όπως αυτούς που φτιάχνουν τα καλούπια και το μοντάρισμα.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Air Lease, τον Steve Udvar-Hazy, όλες οι παραδόσεις αεροπλάνων την περασμένη διετία στους μεγάλους εκμισθωτές ήταν καθυστερημένες.

«Δεν παραλάβαμε ούτε ένα αεροπλάνο στην ώρα του, είτε αυτό ήταν ένα 737 Max ή 787 ή ένα A330, A350», είπε, προσθέτοντας: «Και η κατάσταση ήταν χειρότερη προκειμένου για το A321neo. Είχαμε καθυστερήσεις έως 6-7 μήνες.. Είναι ένας συνδυασμός ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, πολύ γρήγορης αύξησης (της ζήτησης) και έλλειψης εργατικού δυναμικού».

Στο έλλειμμα έχει συμβάλει και η φύλαξη από τις εταιρείες χιλιάδων αεροπλάνων σε ερήμους καθώς δεν γνώριζαν πότε θα ανέκαμπτε η ζήτηση που είχε καταρρεύσει λόγω του κορονοϊού και των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Εκατοντάδες από τα αεροπλάνα αυτά δεν έχουν επανενταχθεί στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών, είτε επειδή χρειάζονται μεγάλη συντήρηση μετά από τόσο μεγάλο διάστημα αχρησίας ή επειδή οι εταιρείες σχεδιάζουν να τα αποσύρουν σταδιακά.

Με πληροφορίες από Imerisia.gr

Αν σου άρεσε κάνε