Η βύθιση των ναύλων στέλνει μήνυμα παγκόσμιας ύφεσης
Η ζήτηση για αγαθά μειώνεται, ο όγκος του εμπορίου επιβραδύνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και έτσι τα ναύλα για τις ναυτιλιακές μεταφορές βρίσκονται σε πτώση.
Αυτό προκύπτει από στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, που κάνει λόγο για ακόμη μία σημαντική ένδειξη πως οδεύουμε προς ύφεση.
Αν και τα ναύλα υποχωρούν επίσης καθώς αμβλύνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα (που είχαν διογκωθεί κατά την πανδημία και τα lockdοςν) σε μεγάλο βαθμό η πτώση τους οφείλεται στην επιβράδυνση της ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων.
Τα ναύλα είχαν εκτιναχθεί στα ύψη από πέρυσι, φτάνοντας στο απόγειό τους το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Κατά τους τρεις τελευταίους μήνες ωστόσο βρίσκονται σε διαρκή πτώση. Οι αναλυτές της S&P Global εκτιμούν ότι στο σύνολο του έτους ο δείκτης Baltic Dry Index θα υποχωρήσει κατά 20% έως 30%, για να παραμείνει υπό πίεση και το 2023 και να ανακάμψει τελικά το 2024.
Όσον αφορά στις παγκόσμιες ροές εμπορίου, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα που έχουμε από τον Παγκόσμιο Οργανισμού Εμπορίου για το πρώτο τρίμηνο του 2022, επιβραδύνθηκαν στο 3,2% από 5,7% το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα lockdown στην Κίνα που επιμένει στην πολιτική μηδενικής ανοχής έναντι της Covid-19 είναι οι κύριοι παράγοντες της επιβράδυνσης αυτής, που εκτιμάται ότι εντάθηκε το δεύτερο τρίμηνο του έτους.