ΑΑΔΕ: Υπολογιστές και QR Code Scanners στη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής
Με «βαρύ οπλισμό» ενισχύονται τα στελέχη της ΑΑΔΕ στο κυνήγι κατά της φοροδιαφυγής. Η προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών και QR Code Scanners για την κάλυψη των αναγκών των ελέγχων εντάχθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, ώστε να ενισχυθεί η ΑΑΔΕ με χιλιάδες πρόσθετα εργαλεία που θα διευκολύνουν το έργο των ελεγκτών.
Μέσω των tablets οι ελεγκτές θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο τις αποδείξεις που εκδίδουν οι επιχειρήσεις, καθώς ο έλεγχος θα γίνεται μέσω του QR Code που φέρει κάθε απόδειξη. Έτσι, θα μπορεί ο ελεγκτής να τσεκάρει την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις και εάν έχουν περαστεί στα συστήματα της ΑΑΔΕ. Παράλληλα, θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα του ελέγχου.
Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή, ως ελάχιστες πιθανές ενδείξεις παράβασης λογίζονται οι εξής:
-Η απόδειξη δεν έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ.
-Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί, αλλά με διαφορετικά στοιχεία.
-Η ταμειακή μηχανή δεν είναι δηλωμένη ή είναι ανενεργή.
-Η ταμειακή μηχανή είναι δηλωμένη με άλλα στοιχεία επιχείρησης (ΑΦΜ, διεύθυνση).
Παράλληλα, με τη δεύτερη δόση από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι προγραμματισμένες να υλοποιηθούν και οι ακόλουθες δράσεις που θα οδηγήσουν την ΑΑΔΕ στην ψηφιακή εποχή:
-Φορολογικά εργαλεία πιο φιλικά για την ανάπτυξη και βελτίωση της Φορολογικής Διοίκησης και της είσπραξης εσόδων. Ηλεκτρονικές ταμειακές μηχανές και POS και έναρξη του νομικού πλαισίου για τις τεχνικές απαιτήσεις και διαδικασίες για την ηλεκτρονική διαβίβαση δεδομένων στην ΑΑΔΕ.
-Φορολογικά εργαλεία για τη βελτίωση της είσπραξης των φόρων.
-Φορολογικά εργαλεία για επιτάχυνση των επιστροφών ΦΠΑ, την ανάπτυξη των λειτουργικών δυνατοτήτων του συστήματος επιστροφής ΦΠΑ και όλων των αναγκαίων απαιτήσεων για τη θέση σε λειτουργία του πλήρως αυτοματοποιημένου συστήματος επιστροφής ΦΠΑ (τεχνικές προδιαγραφές).
-Ανάπτυξη και βελτίωση της Φορολογικής Διοίκησης, με πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό των φορολογικών και τελωνειακών αρχών. Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, σύστημα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού, αναβάθμιση και συντήρηση των πληροφοριακών συστημάτων της ΑΑΔΕ, υπηρεσίες διαχείρισης γραφείου, προμήθεια εξοπλισμού, σύστημα διαχείρισης επιχειρηματικών κινδύνων και σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας της ΑΑΔΕ.
-Κωδικοποίηση και απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας.