ΑΑΔΕ: «Βοήθεια του κοινού» για τη χορήγηση φορολογικής ενημερότητας

ΑΑΔΕ: «Βοήθεια του κοινού» για τη χορήγηση φορολογικής ενημερότητας

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ UPD 08:10 Δημιουργία 28/12/21, 08:02
Αρθρογράφος: Αλέξης Αλεξίου
ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

Τη «βοήθεια του κοινού» ζητεί η ΑΑΔΕ, προκειμένου να προχωρήσει σε βελτιώσεις στη διαδικασία έκδοσης και χορήγησης φορολογικής ενημερότητας. Στόχος, σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή, είναι η διευκόλυνση των φορολογούμενων και των επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους, όπως στην είσπραξη χρημάτων από το Δημόσιο ή τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Για τον συγκεκριμένο λόγο, η ΑΑΔΕ ζητεί από τα φυσικά πρόσωπα να απαντήσουν έως την Τρίτη 11 Ιανουαρίου σε ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να καταγράψει τις εμπειρίες, τα προβλήματα αλλά και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου της φορολογικής ενημερότητας. Η απόκτηση της οποίας συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες φορολογούμενους, που θα πρέπει να επισκεφθούν την εφορία τους στην περίπτωση ύπαρξης βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών, ακόμη και στην περίπτωση που οι οφειλές αυτές βρίσκονται σε ρύθμιση.

Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο, τα βασικά στοιχεία που, μεταξύ άλλων, ζητεί να πληροφορηθεί η ΑΑΔΕ από τους φορολογούμενους είναι τα εξής:

-Εάν γνωρίζουν ότι, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν οφειλές, ότι μπορούν να λάβουν αυτόματα αποδεικτικό ενημερότητας μέσω της εφαρμογής έκδοσης πιστοποιητικών της ΑΑΔΕ στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr);

-Εάν γνωρίζουν ότι μπορούν να υποβάλουν αίτημα έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr);

-Εάν έχουν αιτηθεί, μέσω της αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος, την έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας;

-Εάν θεωρούν φιλικές προς τον χρήστη τις έως τώρα ψηφιακές δυνατότητες υποβολής αίτησης και έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας;

-Στην περίπτωση που ζητήθηκε έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας με ψηφιακούς τρόπους και απαιτήθηκε η επεξεργασία του αιτήματος από την αρμόδια ΔΟΥ, σε πόσο χρόνο η υπηρεσία ανταποκρίθηκε στο αίτημα;

-Σε περίπτωση απόρριψης αιτήματος για ηλεκτρονική έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, υπήρξε επαρκής ενημέρωση μέσα από τις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ για τον λόγο απόρριψης;

-Από προσωπική εμπειρία, ποιοι είναι οι συνηθέστεροι λόγοι για τους οποίους απορρίπτεται η ηλεκτρονική έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας (πλην της περίπτωσης ύπαρξης ληξιπρόθεσμων μη ρυθμισμένων οφειλών);

-Σε περίπτωση που χρειάστηκε η προσέλευση (του φορολογούμενου ή του προσώπου για λογαριασμό του οποίου ενεργεί) στην αρμόδια ΔΟΥ για να ζητηθεί η χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, για ποιον λόγο απαιτήθηκε η φυσική παρουσία; Προ της φυσικής παρουσίας στην αρμόδια ΔΟΥ είχε προηγηθεί ηλεκτρονική αλληλογραφία ή υποβολή αιτήματος μέσω της εφαρμογής «Τα Αιτήματά μου»;

-Κατά την προσέλευση στην αρμόδια ΔΟΥ υπήρξαν δυσκολίες προκειμένου να χορηγηθεί το αποδεικτικό ενημερότητας ή το αίτημα διεκπεραιώθηκε άμεσα;

-Έχει απορριφθεί ηλεκτρονική αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας σε περίπτωση ύπαρξης ληξιπρόθεσμων ή μη οφειλών (ατομικών και από συνυπευθυνότητα) κάτω των 30 ευρώ;

-Σε περίπτωση ύπαρξης μη ληξιπρόθεσμων οφειλών κάτω των 5.000 ευρώ, χωρίς υφιστάμενη εντολή ελέγχου, υπήρξαν τυχόν πρακτικές δυσχέρειες με την ηλεκτρονική έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας, παρά το γεγονός ότι συνέτρεχαν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας;

-Σε περίπτωση ύπαρξης μη ληξιπρόθεσμων οφειλών άνω των 5.000 ευρώ, απορρίφθηκε η αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας κατά την επίσκεψη στη ΔΟΥ, παρά το γεγονός ότι συνέτρεχαν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας;

-Σε περίπτωση που τίθεται όρος παρακράτησης κατά τη χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας για σκοπούς μεταβίβασης ακινήτου ή σύστασης εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου (δηλ. για ληξιπρόθεσμες οφειλές που τελούν σε ρύθμιση), αντιμετωπίστηκαν τυχόν πρακτικές δυσχέρειες κατά την εν λόγω διαδικασία;

-Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλών σε άλλους φορείς του Δημοσίου (π.χ. Δήμο), η ύπαρξή τους εμπόδισε την έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας;

-Σε περίπτωση προσέλευσης στη ΔΟΥ για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για σκοπούς μεταβίβασης ακινήτου ή σύστασης εμπραγμάτου δικαιώματος επί ακινήτου εξ επαχθούς αιτίας, διεκπεραιώθηκε άμεσα από την αρμόδια ΔΟΥ το αίτημα περί έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας;

-Σε περίπτωση ύπαρξης μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, υπήρξαν πρακτικές δυσχέρειες κατά την ηλεκτρονική έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας ειδικά για είσπραξη χρημάτων από φορείς του δημόσιου τομέα πλην Κεντρικής Διοίκησης, παρά το γεγονός ότι συνέτρεχαν όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας;

-Σε περίπτωση που τέθηκε όρος παρακράτησης κατά τη χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας για σκοπούς είσπραξης χρημάτων από φορείς του δημοσίου τομέα (δηλ. για ληξιπρόθεσμες οφειλές που τελούν σε ρύθμιση), εφαρμόζεται το ελάχιστο ποσοστό παρακράτησης;

-Σε περίπτωση προσέλευσης στη ΔΟΥ για τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας για σκοπούς είσπραξης χρημάτων από φορείς του Δημοσίου, διεκπεραιώθηκε άμεσα από την αρμόδια ΔΟΥ το αίτημα περί έκδοσης αποδεικτικού ενημερότητας;

-Στην περίπτωση ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών που τελούν σε ρύθμιση ή αναστολή, κατέστη δυνατή η έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας ηλεκτρονικά ή ήταν αναγκαία η μετάβαση στη ΔΟΥ;

-Έχει κατ’ αρχήν απορριφθεί αίτηση για έκδοση αποδεικτικού ενημερότητας για λόγο που συνδέεται με ιδιότητα στη διοίκηση νομικού προσώπου ή λόγω ολόκληρης ευθύνης για οφειλές του νομικού προσώπου, παρόλο που οι τελευταίες είναι μη ληξιπρόθεσμες ή βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση ή αναστολή;

Αν σου άρεσε κάνε