Αύξηση 17,1% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στο δεύτερο lockdown
Οι μαζικές αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα ελληνικά σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του νέου lockdown (εβδομάδα που τελειώνει στις 15/11) οδήγησαν σε +17,1% αύξηση των πωλήσεών τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, που παρακολουθεί την εξέλιξη του συνολικού τζίρου αυτών των καταστημάτων.
Εξετάζοντας τα επιμέρους Supergroups κατηγοριών, παρατηρήθηκαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης σε όλα (Φρέσκα Χύμα, Τυποποιημένα Τρόφιμα και Ροφήματα, Καλλυντικά, Προϊόντα καθαρισμού/φροντίδας σπιτιού), με εξαίρεση τις κατηγορίες Bazaar, των οποίων οι εβδομαδιαίες πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά στο -0,9%, καθώς από τα μέσα της εν λόγω εβδομάδας απαγορεύτηκε η πώληση των περισσότερων εξ’ αυτών στα καταστήματα του λιανεμπορίου τροφίμων.
Στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά και συγκεκριμένα στον τομέα των τροφίμων και ποτών οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με τους υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα, είναι οι καφέδες φίλτρου (+56,4%), το βούτυρο, τα άλευρα, αλλά και αρκετές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, υποδεικνύοντας πως οι καταναλωτές επιθυμούν να περάσουν δημιουργικό χρόνο στο σπίτι μαγειρεύοντας, αλλά και να χαλαρώσουν.
Στον τομέα προσωπικής υγιεινής τα αντισηπτικά μαντηλάκια (93,0%), τα προϊόντα περιποίησης σώματος, αλλά και τα αποτριχωτικά έκαναν την διαφορά, ενώ στον τομέα των καθαριστικών σπιτιού, τα μαντηλάκια καθαρισμού για τις οικιακές επιφάνειες (+97,8%), τα ελαστικά γάντια καθαρισμού και οι μπαταρίες σημείωσαν το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης τζίρου.
Τέλος, όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +27,2%, ενώ τα Large Supermarkets (αίθουσες 1000-2499 τ.μ.) κατά +19,5%.