Αρνητικός πληθωρισμός και τον Οκτώβριο
Η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Οκτωβρίου 2020 (έτος αναφοράς 2009=100,0) έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Οκτωβρίου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2019 προέκυψε μείωση 1,8% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Οκτώβριο 2020, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2020, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2019 – Οκτωβρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2018 - Οκτωβρίου 2019, παρουσίασε μείωση 0,8% έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2018 - Οκτωβρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2017 - Οκτωβρίου 2018.
Πτώση 2% για τον Εναρμονισμένο πληθωρισμό
Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Οκτωβρίου 2020 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:
Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Οκτωβρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2019, παρουσίασε μείωση 2,0% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 με το 2018.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Οκτώβριο 2020, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2020, παρουσίασε αύξηση 0,2% έναντι μείωσης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2019 - Οκτωβρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2018 - Οκτωβρίου 2019, παρουσίασε μείωση 0,8% έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Νοεμβρίου 2018 - Οκτωβρίου 2019 με το δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2017 - Οκτωβρίου 2018.
Σύγκριση Οκτωβρίου 2020 με Οκτώβριο 2019
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,8% τον μήνα Οκτώβριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 4,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, ηλεκτρισμό, στερεά καύσιμα.
• 1,0% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά, προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 1,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
• 7,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.
• 2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 1,0% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές-επισκευές, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.
• 0,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.
• 1,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 1,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, ελαιόλαδο, πατάτες, μεταλλικό νερόαναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).