Από την ΑΒΑΞ η μεγαλύτερη προσφορά για τη γραμμή 4 του Μετρό
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά για το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό τίμημα 1,158 δισ. ευρώ και έκπτωση 12%, όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα.
Σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε η οικονομική προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας υπό την Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi, η οποία ανήλθε σε 1.180 εκατ. ευρώ με έκπτωση 11%.
Αν δεν υπάρξει νέος γύρος ενστάσεων μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού ώστε στην συνέχεια η σύμβαση να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν να κυρωθεί από τη Βουλή. Εκτιμάται πάντως ότι ο κατασκευαστικός χρόνος θα χρειαστεί μήνες για να ξεκινήσει να μετράει, αφού θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες για τις αρχαιολογικές έρευνες και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Στην α΄ φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν τέσσερις κοινοπραξίες. Οι δύο τελικοί διεκδικητές, το σχήμα FCC – Archirodon – Μυτιληναίος και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Vinci- Siemens. Από το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού αποκλείστηκε η κοινοπραξία υπό την Μυτιληναίος λόγω ελλείψεων στην τεχνική προσφορά.
To Μάρτιο του 2019, αποφάσισε να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η δεύτερη κοινοπραξία υπό την ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν κατέθεσε προσφορά, επικαλούμενη τις μεγάλες αβεβαιότητες του διαγωνισμού λόγω των δικαστικών προσφυγών και των εμπλοκών που είχαν δημιουργηθεί με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έτσι στην τελική κούρσα έμειναν οι δύο κοινοπραξίες.
Σύμφωνα με το σχέδιο ανάπτυξης της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό η Γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνει τα τμήματα:
Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)