Gentiloni-Tsipras

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ο Τσίπρας υπέγραψε με τον «περίεργο» αγοραστή!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Δημιουργία 14/09/17, 08:00
Του Αλέξη Ρωμανού

«Ελπίζω του χρόνου και να μην έχει βρεθεί κανένας περίεργος για να αγοράσει». Αυτά έλεγε ο πρωθυπουργός, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2013.
Σήμερα, ο Αλέξης Τσίπρας έβαλε την υπογραφή του για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με τον «περίεργο» αγοραστή.

 

Και μάλιστα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ την «ξεπουλάει» έναντι 45 εκατ. ευρώ. Και πρόκειται για «ξεπούλημα», αφού ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήριζε «ξεπούλημα» τα 300 εκατ. ευρώ, τιμή στην οποία πωλούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση Σαμαρά.

 

Σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. (ιταλικοί σιδηρόδρομοι) για  45 εκατ. ευρώ.


 

Αν ο Σαμαράς «ξεπουλούσε» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 300 εκατ. τώρα ο Τσίπρας την χαρίζει για 45 εκατ. ευρώ!

 

Το Δημόσιο θα εισπράξει 45 εκατ. ευρώ από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία η κυβέρνηση Σαμαρά φέρεται να ζητούσε σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τρία χρόνια, 300 εκατ. ευρώ, και είχε τότε κατηγορηθεί από τον Γιώργο Σταθάκη ότι… ξεπουλούσε τη δημόσια περιουσία.

 

Τα ανωτέρω επιβεβαιώνει ανακοίνωση που είχε εκδώσει τον Ιούλιο του 2013 ο βουλευτής της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης και σημερινός υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, καταγγέλλοντας την τότε κυβέρνηση ότι «η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους».

 

Μέσα σε τρία χρόνια, τα «προκλητικά 300 εκατ. ευρώ» έγιναν τελικά 45 εκατ. ευρώ, εξέλιξη στην οποία έπαιξαν ρόλο μεταξύ άλλων η επιδείνωση της οικονομίας, και η απαξίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από τις συνεχιζόμενες απεργίες.

 

Υπενθυμίζεται ότι το σκεπτικό για το τίμημα που ζητούσε η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά, ήταν ότι ο αυριανός αγοραστής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπαιρνε «προίκα» και ένα σταθερό ετήσιο εισόδημα του ύψους των 50 εκατ. ευρώ, ως επιδότηση για τις άγονες γραμμές.  

 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει σημαντική αύξηση εσόδων στις εμπορευματικές μεταφορές,  καθώς μόνο για την εξυπηρέτηση φορτίων της Cosco κινούνται 36 τρένα το μήνα, ενώ πρόσθετη κίνηση έδωσαν και φορτία για τον Διαδριατικό Αγωγό (ΤΑΡ). Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά δρομολόγια της COSCO, κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 211 τραίνα με 7.579 containers.

 

Επίσης, από τον Μάρτιο 2016, ξεκίνησαν μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου. Κατά το έτος 2016 διακινήθηκαν, προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου 49 τρένα. Για το έτος 2017 και μέχρι 06.09.2017, διακινήθηκαν, από τον Λιμένα Νέου Ικονίου προς Κεντρική Ευρώπη, 214 τρένα με 7.298 containers (6.426 ? 40 ποδών και 872 ? 20 ποδών, δηλαδή συνολικά 13.724 containers 20 ποδών). Οι μεταφορές έμφορτων, με containers, βαγονιών από την αντίθετη κατεύθυνση από Κεντρική Ευρώπη προς τον Λιμένα Νέου Ικονίου κατά το έτος 2017, έφθασαν τα 150 τρένα.  
Αν σου άρεσε κάνε