Οικονομικό κλίμα: Από το κακό στο… καλύτερο!
Τα μηνύματα που έρχονται από τις αγορές και τους πρόδρομους οικονομικούς δείκτες, όπως εκείνος του Οικονομικού κλίματος, μετά την πολιτική αλλαγή της 7ης Ιουλίου 2019, αποτυπώνουν τις τάσεις και δείχνουν ότι η Ελλάδα μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη και να αλλάξει σελίδα.
Επί ΣΥΡΙΖΑ ο σχετικός δείκτης πήγαινε από το κακό στο… χειρότερο.
Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά την «έξοδο» από τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018 η τότε κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν ετύγχανε της εμπιστοσύνης της αγοράς , των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.
Ενδεικτική είναι η πορεία του οικονομικού κλίματος. Τον Ιούλιο 2018, λίγον πριν την « έξοδο» από το μνημόνιο ο σχετικός δείκτης βρισκόταν στις 105,3 μονάδες, για να υποχωρήσει τον Αύγουστο στις 105,2, να πέσει πολύ τον Σεπτέμβριο 2018 στις 101,3 μονάδες, και να υποχωρήσει περαιτέρω τον Οκτώβριο 2018 στις 101 μονάδες.
Ξεπερνώντας , τον Ιούλιο 2019, για πρώτη φορά από το 2014 τον μέσο ευρωπαϊκό όρο και φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2018 ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος για τον Ιούλιο, έρχεται να προστεθεί στις προσδοκίες που υπάρχουν για την ελληνική οικονομία, όπως αυτές άρχισαν να διαμορφώνονται πριν και μετά τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Ο δείκτης που ανακοινώνεται σε μηνιαία βάση από την Eurostat επιβεβαιώνει την αλλαγή του κλίματος για την Ελλάδα.
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος είναι ο κρίσιμος πρόδρομος δείκτης συγκυρίας που δίνει την τάση στην οικονομία πριν βγουν τα στατιστικά δεδομένα (για ΑΕΠ, τζίρο αγοράς, εξαγωγές κλπ).
Στον δείκτη του οικονομικού κλίματος που δημοσιεύεται κάθε μήνα με βάση επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η επίδοση της Ελλάδας πήγε από το 101 τον Ιούνιο στο 105,3 τον Ιούλιο.
Την ίδια στιγμή στην Ευρωζώνη, ο δείκτης οικονομικού κλίματος επιβραδύνθηκε από 103,3 στο 102,7 τον Ιούλιο. Σε μεγάλο βαθμό, ο δείκτης οικονομικού κλίματος εκφράζει την προδιάθεση που έχουν οι παράγοντες της αγοράς και οι καταναλωτές να κάνουν κάτι θετικό ή αρνητικό και θεωρείται ένας πρόδρομος δείκτης για την εξέλιξη του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ).
Η επιδείνωση του κλίματος της Eυρωζώνης οφείλεται στη χαμηλότερη εμπιστοσύνη στη βιομηχανία, τις υπηρεσίες, το λιανικό εμπόριο και τις κατασκευές, ενώ αντίθετα η εμπιστοσύνη βελτιώθηκε ελαφρά στους καταναλωτές.