Κομισιόν: Ανεπαρκή τα στοιχεία των Google, Facebook και Twitter για fake news
Τρεις μήνες πριν τις Ευρωεκλογές, Google, Facebook και Twitter δεν έχουν καταφέρει να δώσουν επαρκή στοιχεία για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Πέμπτη, δημοσιεύοντας τις δεύτερες μηνιαίες εκθέσεις τους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.
Οι τεχνολογικές εταιρείες και οι οργανισμοί που αντιπροσωπεύουν τη βιομηχανία της διαφήμισης υπέγραψαν εθελοντικό κώδικα δεοντολογίας τον Οκτώβριο, για την αντιμετώπιση της διάδοσης fake news.
Οι Βρυξέλλες επιθυμούν να διαχειριστούν τις ψευδείς ειδήσεις καθώς και την ξένη εμπλοκή κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδους των Ευρωεκλογών του Μαΐου, καθώς και ενόψει των εθνικών εκλογών σε Βέλγιο, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Ελλάδα, Πολωνία, Πορτογαλία και Ουκρανία τους επόμενους μήνες.
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ασφαλείας, Julian King, άσκησε κριτική για την έλλειψη προόδου των τριών εταιρειών, με βάση τις μηνιαίες τους εκθέσεις.
Όπως μεταδίδει το Reuters, σημείωσε ότι «δυστυχώς έχουν μείνει πίσω. Πρέπει να ανταπεξέλθουν στα πρότυπα που τους ζητάμε και τα οποία έχουν υπογράψει».
Η Επιτροπή επισημαίνει ότι το Facebook δεν παρείχε τα αποτελέσματα των ενεργειών που εφάρμοσε τον περασμένο μήνα αναφορικά με τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων. Επιπλέον, τονίζει ότι η αναφορά του Facebook για τον Ιανουάριο παρέχει ενημέρωση για περιπτώσεις παρεμβολών από τρίτες χώρες στα κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν αναφέρει τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που καταργήθηκαν λόγω κακόβουλων δραστηριοτήτων που στοχεύουν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε ό,τι αφορά την Google, σημειώνεται πως παρείχε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν τον Ιανουάριο για να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στην ΕΕ, χωρισμένες ανά κράτος-μέλος. Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα και δεν διευκρινίζουν το βαθμό στον οποίο οι ενέργειες αυτές έγιναν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή για άλλους λόγους (π.χ. παραπλανητική διαφήμιση).
Τέλος, όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, το Twitter δεν έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δεσμεύσεις του να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.