Google: Σύμπραξη με δημοσιογραφικούς οργανισμούς
Για μία «νέα online δημοσιογραφική εμπειρία» έκανε λόγο ο διευθύνων Σύμβουλος της Google με ανάρτησή του, στην οποία ενημέρωνε για την πρόθεση της εταιρείας να επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια, για σύμπραξη με εκδότες τύπου σε όλο τον κόσμο.
«Αυτή η οικονομική δέσμευση -η μεγαλύτερη που έχουμε αναλάβει μέχρι σήμερα, θα πληρώνει τους εκδότες για να δημιουργούν και να επιλέγουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο» ανέφερε ο Σουντάρ Πιτσάι, ενώ διευκρίνισε πως το νέο προϊόν θα είναι αρχικά διαθέσιμο στο Google News για Αndroid και αργότερα για iOS.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Google έχει υπογράψει ήδη με σχεδόν 200 έντυπα στη Γερμανία, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία -μεταξύ των οποίων και οι γνωστές Der Spiegel, Die Zeit κ.α.
Ο γερμανικός όμιλος Spiegel group καλωσόρισε την ανακοίνωση και δήλωσε: «Με τη News Showcase και τη νέα ενσωμάτωση εκδοτικού περιεχομένου για παράδειγμα από το Spiegel, η Google δείχνει πως παίρνει στα σοβαρά την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας στη Γερμανία. Είμαστε ευτυχείς που συμμετέχουμε σ' αυτήν εξαρχής» .
Ωστόσο αντιδράσεις έχουν προκύψει από το Συμβούλιο Ευρωπαίων εκδοτών στα μέλη του οποίου περιλαμβάνονται οργανισμοί όπως η Guardian, η Τimes κ.α.
«Λανσάροντας ένα προϊόν, η Google μπορεί να υπαγορεύσει όρους και συνθήκες, να υπονομεύσει τη νομοθεσία που έχει σχεδιασθεί για να δημιουργεί τις συνθήκες για μια δίκαιη διαπραγμάτευση, ισχυριζόμενη ταυτόχρονα πως βοηθάει να χρηματοδοτηθεί η παραγωγή ειδήσεων» δήλωσε η Άντζελα Μιλς Γουέιντ, εκτελεστική διευθύντρια του EPC.