Κατάργηση νόμου Παππά: Αλλαγές σε ραδιοτηλεόραση και διαφήμιση με νομοσχέδιο Πέτσα
Με ένα πακέτο επιμέρους ρυθμίσεων για την ελεύθερη και τη συνδρομητική τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τη διαφήμιση έρχεται η κυβέρνηση. Με τον «νόμο Πέτσα», που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, τελειώνει και τυπικά ο «νόμος Παππά» (4339/2015) και επιδοτείται ο κλάδος της τηλεόρασης και της διαφήμισης
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα το «Παρόν» στις «Τυπολογίες»:
1) Οι (υποχρεωτικά) 400 εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης ανά κανάλι μειώνονται σε 280. Οι άλλοι 120 μπορεί να είναι μερικής απασχόλησης ή να προσμετρούνται από άλλες εταιρίες.
2) Η φετινή ετήσια δόση των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ για κάθε κανάλι (για την τηλεοπτική άδειά του) που έχει ανασταλεί για του χρόνου μπορεί να μετατραπεί από το κανάλι σε επενδύσεις και να μην πληρωθεί στο κράτος. Μόνο για το 2020, όχι και για τα επόμενα έτη.
3) Το «Παρόν» λέει -λανθασμένα- πως με το νέο νόμο Πέτσα αποκλείονται από τις θεματικές άδειες οι ειδησεογραφικοί τηλεοπτικοί σταθμοί. Αυτό ίσχυε όμως, αν δεν κάνουμε εμείς λάθος, και στο νόμο Παππά.
4) Κανάλια που έχουν πανελλαδική άδεια -οι εταιρίες τους δηλαδή- μπορούν πλέον να φτιάξουν και συνδρομητικές πλατφόρμες.
5) Τα ραδιόφωνα θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν χαρακτήρα (μουσικό ή ενημερωτικό) μέχρι να προκηρυχθούν οι άδειες.
6) Τα μέλη του ΕΣΡ θα έχουν εξαετή θητεία.
7) Φορολογικές απαλλαγές θα έχουν οι εταιρίες που διαφημίζονται στα ΜΜΕ.