facebook-Instant-Articles

Το Facebook συναντά τους... εκδότες εφημερίδων

MEDIA Δημιουργία 06/09/17, 15:05
Από τη μία πλευρά οι γίγαντες του Διαδικτύου, όπως το Facebook ή η Google, που το 2017 θα κατέχουν το 46,6% της παγκόσμιας ψηφιακής διαφήμισης, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας με «ψευδείς ειδήσεις» (fake news), αντιμονωπολιακούς κανονισμούς και φορολογία.

Από την άλλη πλευρά οι εκδότες των εφημερίδων, που αν και τα τελευταία χρόνια έχουν καταρρακωθεί από την συρρίκνωση της παραδοσιακής διαφημιστικής αγοράς, συνεχίζουν να παράγουν ποιοτική πληροφόρηση.

Δύο κόσμοι που πρόκειται να συναντηθούν, καθώς οι πρώτοι -και ιδίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- έχουν κατανοήσει πως εάν μείνουν μόνοι τους κινδυνεύουν να καταντήσουν ένα απλό μέσο μετάδοσης «ψευδών ειδήσεων», ενώ οι δεύτεροι αντιλαμβάνονται πως θα πρέπει να μετακινηθούν προς τα εκεί που υπάρχουν οι αναγνώστες, προσφέροντας ακόμη και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δωρεάν ειδήσεις με τα ανάλογα κέρδη.

Την τελευταία κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή έκανε το Facebook πριν από μερικές εβδομάδες. Πρόκειται για μία πειραματική λειτουργία της υπηρεσίας Instant Articles (Στιγμιαία Άρθρα), η οποία είχε δημιουργηθεί από το 2015 και είχε ως στόχο να προσφέρει άμεσα τα νέα στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η ανακαινισμένη λειτουργία του Instant Articles, έχει στόχο να αποτρέψει τις εφημερίδες να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα παροχής ειδήσεων εξαιτίας της μικρής ανταποδοτικότητας. Είναι σαφές πως από μόνη της η διαφήμιση που επιτυγχάνεται μέσω του Facebook δεν είναι αρκετή για τις ανάγκες των εκδοτών και για τον λόγο τούτο το μέσω κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να τους κρατήσει στην πλατφόρμα, δοκιμάζει πλέον μία άλλη πηγή εσόδων: να προωθεί συνδρομές και εγγραφές χρήστη στο περιεχόμενο των εφημερίδων εκείνων που μετέχουν στο Instant Articles.

Πώς θα γίνει αυτό; Θα υπάρχει αρχικά δωρεάν ανάγνωση κάποιου αριθμού ειδήσεων, μετά την συμπλήρωση του οποίου θα εμφανίζεται η ειδοποίηση (paywall) όπου θα πρέπει κάποιος να είναι πλέον συνδρομητής ώστε να έχει την πλήρη πρόσβαση στα νέα. Μεταξύ των πιθανών υποθέσεων για την ενίσχυση της λειτουργίας αυτής είναι και η δυνατότητα το Facebook να μεταφέρει άμεσα τα στοιχεία του χρήστη στην εφημερίδα, η οποία κατόπιν θα μπορεί ανεξάρτητα να χειριστεί την οικονομική συναλλαγή της με τον αναγνώστη. Αλλά και η Google προ ημερών ανακοίνωσε πως θα διευκολύνει περισσότερο τη διαδικασία πληρωμής των συνδρομών για άρθρα προς τους εκδότες.

Όπως τονίζει Ζούκερμπεργκ, το Facebook φιλοδοξεί ώστε η κοινότητά του να είναι καλά πληροφορημένη και να αποκομίζει γνώσεις. «Κι αυτό δεν μπορούμε να το επιτύχουμε χωρίς τους δημοσιογράφους, αλλά αντιλαμβανόμαστε επίσης πως οι νέες τεχνολογίες καθιστούν ακόμη πιο δύσκολο στους εκδότες να χρηματοδοτήσουν μία αξιόπιστη σε όλους δημοσιογραφία», τονίζει ο ίδιος και προσθέτει ότι «θα πειραματιστούμε νέους τρόπους για να αυξήσουμε τις συνδρομές τους. Εάν οι αναγνώστες γίνουν συνδρομητές επειδή είδαν τις ειδήσεις στο Facebook, τα έσοδα θα μεταβιβάζονται άμεσα στους εκδότες που εργάζονται σκληρά για να αποκαλύπτουν την αλήθεια και το Facebook δεν θα καρπώνεται ούτε ένα λεπτό. Αυτό θα ξεκινήσει στα τέλη του έτους με μία μικρή ομάδα από Αμερικανούς και Ευρωπαίους εκδότες. Μετά θα ακούσουμε και τα δικά τους σχόλια».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αν σου άρεσε κάνε