Με 6,2 εκατ. ευρώ η ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Χίου
Λίγο πάνω από τα 6,2 εκατ. ευρώ ανήλθε το τίμημα για την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας Χίου για 40 χρόνια, μετά από την αποδοχή της πρότασης που έκανε η ενδιαφερόμενη υποψήφια κοινοπραξία προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ταμείου, το σχήμα «AVLUM ENTERPRISES COMPANY LIMITED - ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ Δ. ΤΕΦΑΣ ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε - ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε. και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ Α.Ε. ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ» για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια.
Η βελτιωμένη οικονομική προσφορά ανέρχεται σε τουλάχιστον 6.213.615 εκατ. ευρώ, αποτελούμενη από εφάπαξ τίμημα 600.000 ευρώ, ετήσια αμοιβή παραχώρησης πλέον ποσοστού επί των ετήσιων εσόδων της μαρίνας.
Το ΔΣ του Ταμείου, ανακήρυξε το παραπάνω επενδυτικό σχήμα ως Προτιμητέο Επενδυτή, λαμβάνοντας υπόψη τη θετική εισήγηση των συμβούλων του ως προς την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, την αποτίμηση ανεξάρτητου αποτιμητή και κατόπιν της θετικής γνωμοδότησης του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων.
Λίγο πριν την εκπνοή του έτους, το ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώνει τη διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση της μαρίνας της Χίου, σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης. Το Ταμείο παραμένει προσηλωμένο στο στόχο των υπόλοιπων μαρίνων του χαρτοφυλακίου του με σκοπό την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, συνεχίζει η ανακοίνωση.
Η μαρίνα της Χίου, η οποία κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, παρέμενε μέχρι σήμερα μη λειτουργική και αναξιοποίητη. Το επενδυτικό σχήμα που αναδείχτηκε Προτιμητέος Επενδυτής αναμένεται να υλοποιήσει εντός της επόμενης 4ετίας μια σειρά από επενδύσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας, έτσι ώστε να καταστεί λειτουργική και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί η συνολική εικόνα της ευρύτερης περιοχής. Ειδικότερα, προβλέπεται η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η καθαίρεση του υφάλου στην είσοδο της μαρίνας, η τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων, δεστρών και πυργίσκων παροχών στα σκάφη, καθώς και η κατασκευή όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών και των λοιπών διαμορφώσεων στη χερσαία ζώνη με κυριότερη τη διαμόρφωση του εσωτερικού οδικού δικτύου και της εισόδου, καθώς και των θέσεων στάθμευσης.
Στην πλήρη ανάπτυξή της, η μαρίνα θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα μήκος και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής.
Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί ακολούθως στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.
Για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ, η Kantor Management Consultants ενήργησε ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η Δικηγορική Εταιρεία Π. Σφηκάκης & Συνεργάτες ως νομικός σύμβουλος και η Marnet Engineering Consultants ως τεχνικός σύμβουλος.