Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την Ελαΐς - Unilever
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, από την έρευνα της υπηρεσίας, προκύπτει ότι η εταιρεία προέβη σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει διαχρονικά στην αγορά μαργαρίνης με συμβατικούς όρους που είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε, και οι οποίοι απέβλεπαν στη διατήρηση ή/και στην ενίσχυση της θέσης της στην οικεία αγορά, με τον αποκλεισμό και περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της. Σύμφωνα με την Εισήγηση, οι εν λόγω πρακτικές περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, επιβολή εκπτώσεων στόχου πωλήσεων και επιβολή μη εύλογου όρου συναλλαγής υπό τη μορφή της μη προβολής ανταγωνιστικών προϊόντων, κατά παράβαση των άρθρων 2 ν. 703/1977 (νυν 2 ν. 3959/2011) και 102 ΣΛΕΕ.
Περαιτέρω, η "ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS" προέβη, επίσης, και σε κάθετους περιορισμούς του ανταγωνισμού στο δίκτυο διανομής χονδρικής και ειδικότερα σε καθορισμό τιμών μεταπώλησης, με απαγόρευση ενεργητικών και παθητικών πωλήσεων και επιβολής ρήτρας μη άσκησης ανταγωνισμού, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 1 ν. 703/1977 ή/και 1 ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ.
Όπως υπενθυμίζεται στην ίδια ανακοίνωση, η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.