Η Nissan ετοιμάζεται να «ρίξει» κεφάλαια ύψους 600 εκατ. ευρώ στην Ampere

Η Nissan ετοιμάζεται να «ρίξει» κεφάλαια ύψους 600 εκατ. ευρώ στην Ampere

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ UPD 21:30 Δημιουργία 28/07/23, 21:22
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Η Nissan συμφώνησε να επενδύσει έως και 600 εκατομμύρια ευρώ στη θυγατρική ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Ampere, στο πλαίσιο μιας οριστικής συμφωνίας για την αναδιάρθρωση της μακροχρόνιας συμμαχίας των δύο εταιρειών.

Ανακοινώνοντας την εξισορρόπηση της εταιρικής σχέσης σε κοινή τους δήλωση την Τετάρτη, η Renault και η Nissan υπογράμμισαν τη βούλησή τους να ολοκληρώσουν τις «οριστικές συμφωνίες» το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Η Nissan θα γίνει «στρατηγικός επενδυτής» στην Ampere και θα έχει μια θέση στο διοικητικό της συμβούλιο.

Η συμφωνία τερματίζει 10 μήνες διαπραγματεύσεων και εξισορροπεί μια μακροπρόθεσμη εταιρική σχέση που είχε αναστατωθεί μετά τη σύλληψη και την αποπομπή του πρώην προέδρου της συμμαχίας, Κάρλος Γκοσν, το 2018.

«Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν σήμερα, μας επιτρέπουν να προχωρήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο της συμμαχίας», δήλωσε ο Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, πρόεδρος της συμμαχίας, σε κοινή δήλωση. «Ενισχύουν τη μακροχρόνια συνεργασία μας και θα μεγιστοποιήσουν τη δημιουργία πρόσθετης αξίας για κάθε μέλος της συμμαχίας. Αυτό θέτει επίσης τα θεμέλια για μια νέα, ισορροπημένη, δίκαιη και αποτελεσματική διοίκηση.»

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Renault και η Nissan θα αναπροσαρμόσουν τις διασταυρούμενες συμμετοχές τους, έτσι ώστε κάθε εταιρεία να κατέχει μερίδιο 15% της άλλης. Η Renault θα μειώσει το μερίδιό της στη Nissan από το 43%, ενώ η Nissan διατηρεί το 15% της συμμετοχής της στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Renault θα μεταβιβάσει το 28,4% των μετοχών της Nissan σε ένα γαλλικό καταπίστευμα που θα ψηφίζει ουδέτερα για τις υποθέσεις της Nissan. Εν τω μεταξύ, η συμμετοχή της Nissan στη Renault θα μετατραπεί από μερίδιο χωρίς δικαίωμα ψήφου σε μερίδιο με δικαίωμα ψήφου, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει αυτό που οι επικριτές αποκαλούν μη ισορροπημένη δυναμική ισχύος.

Και οι δύο εταιρείες θα μπορούν να ψηφίζουν ελεύθερα στο πλαίσιο των δικαιωμάτων τους για μετοχές ύψους 15%. Η Renault θα δώσει εντολή στον διαχειριστή να πουλήσει τις μετοχές της Nissan σε μια συμφέρουσα στιγμή για τη γαλλική εταιρεία. Η αγορά μετοχών της Ampere θα ωφελήσει τη Nissan στην Ευρώπη και στην ηλεκτροκίνηση, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιαπωνικής εταιρείας, Μακότο Ουσίντα.

«Η επενδυτική ευκαιρία στην Ampere συμπληρώνει και ενισχύει τη συνεχιζόμενη ηλεκτρική ώθηση της Nissan στην Ευρώπη και θα προσφέρει πολυάριθμες συνέργειες, συμπεριλαμβανομένης της αποδοτικότητας κόστους, της κανονιστικής συμμόρφωσης και μιας ευρύτερης γκάμας προϊόντων και κινητήρων EV», σύμφωνα με τον Ουσίντα.

Σύμφωνα με μια προκαταρκτική συμφωνία που ανακοινώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου, οι δύο εταίροι περιέγραψαν μια σειρά νέων κοινών επιχειρηματικών έργων, με επίκεντρο την Ινδία, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.

Στο Μεξικό η Nissan θα παράγει ένα νέο μοντέλο για τη Renault, καθιστώντας το το πρώτο όχημα Renault που παράγεται εκεί μετά από 20 χρόνια. Τα μοντέλα του Renault Group πωλήθηκαν για τελευταία φορά στις ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Λούκα ντε Μέο, ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για εκ νέου δραστηριοποίηση στην αγορά αυτή.

Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ανακοίνωση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι σχεδιάζει να αξιοποιήσει την αγορά των ΗΠΑ για τη μάρκα σπορ αυτοκινήτων Alpine. Η εταιρεία θέλει να πουλήσει δύο μοντέλα στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου ενός μεσαίου ηλεκτρικού crossover, ξεκινώντας από το 2027 ή το 2028.

Ο Ντε Μέο δήλωσε ότι η αναδιαρθρωμένη συμμαχία έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την τριμερή συνεργασία της Renault, της Nissan και της Mitsubishi Motors.

«Είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στη σωστή νοοτροπία και καλωσορίζουμε τη Nissan ως ισχυρό συνεργάτη στην επερχόμενη EV και Software pure player εταιρεία Ampere», δήλωσε ο Ντε Μέο και πρόσθεσε πως «Επιβεβαιώνει την ελκυστικότητα του σχεδίου να είναι πρωτοπόρος στην Ευρώπη, επιτρέποντας στη Renault και τους εταίρους της συμμαχίας να τοποθετηθούν στην αιχμή του αγώνα εξηλεκτρισμού και αναβάθμισης του λογισμικού στην Ευρώπη».

Η Mitsubishi συμμετέχει στη συμμαχία μέσω του ελέγχου του 34% που κατέχει η Nissan στη μικρότερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Renault δεν έχει άμεσο μερίδιο στη Mitsubishi.

Αν σου άρεσε κάνε