Miele Hellas: Το σχέδιο για τον υπερτριπλασιαμό του μεγέθους της εταιρείας
Σχέδιο ανάπτυξης που θα οδηγήσει την Miele Hellas σε διψήφιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων φέτος, σε σύγκριση με το 2022, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων υλοποιεί η διοίκηση.
Σύμφωνα με όσα επεσήμανε σήμερα ο CEO της εταιρείας, Θάνος Κυριαζής, στο πλαίσιο εκδήλωσης εγκαινίων του νέου Miele Experience Center στην Αθήνα, «φιλοδοξία μας είναι μέχρι το 2030 να αγγίξουμε τα 100 εκατ. ευρώ τζίρο που πρακτικά σημαίνει να υπερτριπλασιάσουμε το μέγεθος που έχουμε σαν εταιρεία». Ο κ. Κυριαζής διευκρίνισε ότι δύο είναι οι βασικοί οδηγοί ανάπτυξης που θα βοηθήσουν προς την επίτευξη αυτού του στόχου. Ο πρώτος έχει να κάνει με την εξαιρετικά δυναμική ανάπτυξη μεριδίων αγοράς στην Ελλάδα και ο δεύτερος με την πολύ δυναμική ανάπτυξη εργασιών στις τρεις αγορές των Βαλκανίων που δραστηριοποιείται η εταιρεία (Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία).
Η περυσινή χρονιά ήταν η καλύτερη για την Miele Hellas την τελευταία 20ετία, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Κυριαζής. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 32,7 εκατ. ευρώ έναντι 31,4 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένες κατά 4,3% και 27,6 εκατ. ευρώ το 2020 (αυξημένες κατά 19%).
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε σε όλους τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται (οικιακές και επαγγελματικές συσκευές) και σε όλες τις αγορές που εξυπηρετεί (Ελλάδα, Κύπρος, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία).
Σημειώνεται ότι η Ελλάδα αντιστοιχεί στο 70% του συνολικού τζίρου, η Κύπρος στο 20% και οι βαλκανικές χώρες στο 10%. Σε συνδυασμό με την υλοποίηση του σχεδίου εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας την περίοδο 2020-2021 και τη σταθερή αύξηση των επενδύσεων σε ανθρώπινο δυναμικό και ανάδειξης του brand, το 2022 σημειώθηκαν κέρδη EBIT 6,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,4 εκατ. ευρώ το 2021 (+344%).
Η φετινή χρονιά
Εστιάζοντας στην εφετινή χρονιά, ο κ. Κυριαζής εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι κινείται πάνω από τις προσδοκίες της διοίκησης. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο σημειώθηκε ανάπτυξη 21-22% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Μάλιστα ανακοίνωσε ότι από τον Απρίλιο θα τεθεί σε λειτουργία και στην Ελλάδα, μέσω του miele.gr, η πλατφόρμα e-commerce «Hybris» που διαθέτει ο όμιλος Miele. Παράλληλα, η εταιρεία εστιάζει στην περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας Cooking, ενώ αναμένει άνοδο και στην κατηγορία των επαγγελματικών συσκευών που σήμερα αντιστοιχούν στο 12% του τζίρου.
Σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, στρατηγική πρόθεση της διοίκησης είναι να ενισχύσει περαιτέρω τα D2C κανάλια της, με έως 10 ιδιόκτητα καταστήματα, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ήδη έχει εντοπίσει τις περιοχές που θέλει να αποκτήσει παρουσία με δικό της κατάστημα με την Αττική και κυρίως τα νότια προάστια να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα. 'Αλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Κυριαζή, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να ανοίγει ένα με δύο καταστήματα κάθε χρόνο.
Ερωτηθείς σχετικά με τη απόφαση της Miele Hellas να μην συνεργάζεται με την «Κωτσόβολος», ο κ. Κυριαζής διευκρίνισε ότι είναι μια στρατηγική επιλογή που δεν έχει αλλάξει. Σημείωσε επίσης, ότι η ανάπτυξη πωλήσεων (κατά 4,3%) το 2022 επετεύχθη χωρίς τη συνεργασία με τον μεγαλύτερο retailer ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα. Ωστόσο άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο για μια εκ νέου συνεργασία στο μέλλον, λέγοντας πως «είμαστε σε εγρήγορση σε ό,τι αφορά την εμπορική μας στρατηγική, κρατώντας τους διαύλους επικοινωνίας ανοικτούς».