Το Netflix σπάει τη «φάμπρικα» των λογαριασμών με τα πολλά μέλη
Ξεκίνησε η αποστολή στους χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας Netflix των οδηγιών για μεταφορά του προφίλ τους σε μεμονωμένο λογαριασμό, «σπάζοντας» έτσι τους λογαριασμούς με πολλά μέλη.
Το email με τη σχετική ειδοποίηση έχει ήδη σταλεί σε ορισμένους χρήστες σε όλον τον πλανήτη, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους χρήστες, παρότι δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση. Ενδέχεται όμως να στοχεύει σε αυτούς που χρησιμοποιούν την υπηρεσία σπάνια.
Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Τι είναι το προφίλ στο Netflix; Έως τώρα, το Netflix επέτρεπε σε πολλούς χρήστες να συνδέονται σε έναν λογαριασμό, όπου ο καθένας έχει το δικό του προφίλ με τις προτιμήσεις του. Η λειτουργία αυτή ήταν στοχευμένη σε οικογένειες, όπου το κάθε μέλος θα είχε το δικό του προφίλ, ώστε το κόστος να είναι χαμηλότερο και να μην υπάρχει σύγχυση στον λογαριασμό.
Γιατί τα προφίλ δημιουργούν πρόβλημα στο Netflix; Παρότι η εμπειρία των χρηστών είναι καλύτερη με τη χρήση των προφίλ, η Netflix «αυτοτραυματίζεται», διότι καθίσταται ευκολότερη η χρήση του ίδιου λογαριασμού από άτομα που δεν μένουν στο ίδιο σπίτι. Αρκεί ένας από την παρέα να έχει λογαριασμό και να πληρώνει, ώστε αρκετοί ακόμη φίλοι του να τον χρησιμοποιούν με τα δικά τους προφίλ χωρίς να εγγράφονται στην υπηρεσία.
Τι είναι η μεταφορά προφίλ; Πρόκειται για μία νέα λειτουργία του Netflix που επιτρέπει στον χρήστη να μεταφέρει το προφίλ από τον λογαριασμό άλλου στον δικό του. Το Netflix έχει στείλει email σε ορισμένους χρήστες λέγοντας ότι «Ο κόσμος μετακομίζει. Οι οικογένειες μεγαλώνουν. Οι σχέσεις αλλάζουν. Τώρα, τα άτομα στον λογαριασμό σας μπορούν να μεταφέρουν ένα προφίλ -μαζί με τις προτάσεις και το ιστορικό παρακολούθησης, το My List, σωσμένα παιχνίδια, ρυθμίσεις και άλλα- στον δικό τους λογαριασμό, τον οποίο θα πληρώνουν».
Πού εντοπίζεται το πρόβλημα; Παρότι είναι χρήσιμο κάθε χρήστης να έχει τον δικό του λογαριασμό και συνεπώς τον έλεγχο αυτού, πολλοί διαμαρτυρήθηκαν ότι πρόκειται για πρόφαση του Netflix, ώστε να διαπιστώσει ποιοι λογαριασμοί έχουν προφίλ ατόμων που μένουν αλλού. Άλλοι εκτιμούν ότι είναι το πρώτο βήμα για να σταματήσουν εντελώς οι χρήστες να μοιράζονται τον λογαριασμό τους, κάτι το οποίο η εταιρεία έχει ανακοινώσει και επίσημα ότι θέλει να κάνει. Στο email πάντως αναγράφεται ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για όποιον κάνει την μεταφορά προφίλ και δίνει οδηγίες για την υλοποίηση της μεταφοράς.