Αγγελάκης ΑΕ: Νέο «άνοιγμα» σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή

Αγγελάκης ΑΕ: Νέο «άνοιγμα» σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ UPD 10:54 Δημιουργία 04/10/22, 10:48
Αρθρογράφος: Newsroom
NEWSROOM

Διεύρυνση της παρουσίας στις αγορές όπου ήδη βρίσκεται αλλά και «άνοιγμα» σε Ευρώπη και της Μέση Ανατολή, στοχεύει η διοίκηση της πτηνοτροφικής επιχείρησης Αγγελάκης ΑΕ.

Προς επίτευξη αυτού του στόχου αλλά και της περαιτέρω ενίσχυσης του μεριδίου της στην εγχώρια αγορά, η εταιρεία δρομολογεί για την επόμενη τριετία επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές, ο Θάνος Αγγελάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, από το συνολικό αυτό ποσό, τα 24 εκατ. ευρώ έχουν ήδη κατατεθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Δράση 1 και Δράση 2) και τα υπόλοιπα θα κατατεθούν στο επόμενο διάστημα (Αναπτυξιακός Νόμος).

Συγκεκριμένα, τα 30 εκατ. ευρώ αφορούν επένδυση σε φωτοβολταϊκά ( 2,5 εκατ. ευρώ), αντικατάσταση του στόλου των φορτηγών (2,5 εκατ. ευρώ), διπλασιασμό της δυναμικότητας του πτηνοσφαγείου και γενικότερος εκσυγχρονισμός του (7,5 εκατ. ευρώ), απόκτηση νέων μηχανών συσκευασίας, επέκταση των αποθηκευτικών χώρων στις εγκαταστάσεις της Αγγελάκης κατά 7.000 τ.μ. και δημιουργία νέας μονάδας με γραμμή προψημένων (ready to cook) προϊόντων (7,5 εκατ. ευρώ), εκσυγχρονισμό της μονάδας ζωοτροφών (2-2,5 εκατ. ευρώ), εξαγορά μονάδας εκκολαπτηρίου αυγών (600.000 ευρώ), απόκτηση μονάδων πατρογονικών (περίπου 1,5 εκατ. ευρώ) καθώς και επενδύσεις σε νέους πτηνοτροφικούς θαλάμους 20.000 τ.μ ( 4 εκατ. ευρώ).

Η Αγγελάκης, η οποία συμπληρώνει εφέτος 60 χρόνια από την ίδρυσή της, έχει θέσει ως μεγάλο στοίχημα την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών. Σημειώνεται ότι η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας περιλαμβάνει πάνω από δέκα χώρες και αντιστοιχεί στο 10% του τζίρου της, με πρεσβευτή το προϊόν «ελαιοπουλάκι». Σημαντική είναι η αγορά του Ντουμπάι όπου συνεργάζεται με την Truebell για την διανομή των προϊόντων της. Συγκεκριμένα η Αγγελάκης στο Ντουμπάι πουλάει κατεψυγμένα προϊόντα αξίας 3 εκατ. ευρώ με τις εξαγωγές να καταγράφουν αύξηση 150% στο οκτάμηνο. Η συγκεκριμένη αγορά κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική και με μεγάλες προοπτικές, σύμφωνα με την διοίκηση, καθώς η κατά κεφαλήν κατανάλωση σε κοτόπουλο ανέρχεται στα 71 κιλά τον χρόνο όταν στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 23 κιλά ετησίως.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία «τρέχει» στο οκτάμηνο με ρυθμό ανάπτυξης 35% με το 17% να οφείλεται στον πληθωρισμό και το υπόλοιπο να είναι πραγματική ανάπτυξη, όπως επισημάνθηκε. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις 15-17% από την αρχή του 2022 μέχρι σήμερα ενώ είχε προηγηθεί αύξηση τιμών 6% στο τέλος του 2021. Τους επόμενους μήνες αναμένεται και νέα ανατίμηση 6%, λόγω των επιβαρύνσεων στους συντελεστές κόστους. Στο τρέχον έτος, ο τζίρος της εταιρείας αναμένεται να αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ υπερτιπλάσιος σε σχέση με το 2016 οπότε και ανήλθαν σε 11,8 εκατ. ευρώ.

Εστιάζοντας στο σύνολο του πτηνοτροφικού κλάδου, ο κ. Αγγελάκης εκτίμησε ότι το 2023 θα αποτελέσει άλλη μια δύσκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις ενώ τόνισε ότι η συγκέντρωση θα συνεχιστεί. Σύμφωνα με τον ίδιο, τόσο η πανδημία όσο και η εκτίναξη του λειτουργικού κόστους σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών των ζωοτροφών και της ενέργειας έχουν δημιουργήσει ασφυκτικές συνθήκες για τον κλάδο. Ερωτηθείς σχετικά με το κόστος των ζωοτροφών σημείωσε ότι συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του 2021 έχει αυξηθεί κατά 80% ενώ το λειτουργικό κόστος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 20 με 30%.

Στην ελληνική αγορά, οι πωλήσεις της εταιρείας μοιράζονται στο retail (ποσοστό 70%) και στο HORECA (ποσοστό 30%) ενώ διατηρεί συνεργασίες με αλυσίδες εστίασης (KFC και TGI Fridays). Παράλληλα, η Αγγελάκης ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με νέα καινοτόμα προϊόντα, μέσω συνεργασίας με ελληνικά πανεπιστήμια καλύπτοντας, στο πλαίσιο αυτό, τις νέες διατροφικές τάσεις των καταναλωτών.

Αν σου άρεσε κάνε