Alitalia: Τίτλοι τέλους μετά από 74 χρόνια ιστορίας [Βίντεο]
Tον εθνικό της αερομεταφορέα, την Alitalia, αποχαιρετά η Ιταλία, μετά από μια ένδοξη ιστορία 74 ετών.
Η αυλαία της ιστορικής εταιρείας έπεσε χθες με την πτήση από την Ρώμη στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας.
Παρά το λαμπρό της παρελθόν, η Alitalia είναι ζημιογόνα από το 2008 και βρέθηκε σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης για πολλά χρόνια, σημειώνει το ιταλικό πρακτορείο Ειδήσεων ANSA. Tα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, οδήγησαν την Alitalia στην κατάρρευση.
Προκειμένου να δώσει το πράσινο φως για την κρατική κεφαλαιακή ενίσχυση ύψους 1,35 δισ. ευρώ προκειμένου να δημιουργηθεί η ΙΤΑ, η Κομισιόν απαίτησε τον διαχωρισμό της νέας εταιρείας από την Alitalia. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η νέα εταιρεία να ανακτήσει την εμβληματική της ονομασία στο μέλλον, εφόσον υπάρξει συμφωνία.
«Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες» δηλώνει, πικραμένη, μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Χθες, η εταιρία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την συγκινητική αναγγελία της τελευταίας αυτής πτήσης, εν μέσω χειροκροτημάτων από τους επιβάτες:
Μια άλλη εταιρεία, η Ita καλείται τώρα να καλύψει το μεγάλο αυτό κενό . Πρόκειται για δυο εντελώς αυτόνομες εταιρίες και, προς το παρόν, αποφασίσθηκε ότι η «νεογέννητη» Ita δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζόμενους.
Τα αεροσκάφη της -όπως γράφει ο Τύπος- θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του αερομεταφορέα που «συνταξιοδοτείται» σήμερα το βράδυ.
Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους.
Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι.
«Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», υπογραμμίζουν τα συνδικάτα.
Η ιταλική κυβέρνηση, όμως, υπενθυμίζει ότι η δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.