Ο ΟΛΘ απέκτησε ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες
Δύο ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες, συνολικής αξίας 15,6 εκατ. ευρώ, που δίνουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax), προμηθεύεται ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ).
Οι δύο γερανογέφυρες, τύπου «ship to shore», με μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 65 και 50 τόνων, σε διπλή και μονή φόρτωση αντίστοιχα, αναμένεται να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη από την Aσία όπου κατασκευάζονται, στο τέλος του 2021 ή τις αρχές του 2022, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ. .
Για τη σύνδεσή τους και την πλήρη λειτουργικότητά τους θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες εργασιών μετά την άφιξή τους, ώστε να παραδοθούν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα εντός του πρώτου τριμήνου του 2022.
Η προμήθεια των νέων γερανογεφυρών, που έχουν παραγγελθεί σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής και παράδοσης λιμενικού εξοπλισμού παγκοσμίως, αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε, βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.
Διπλασιασμός παραγωγικής δυνατότητας ΣΕΜΠΟ
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, σχολιάζοντας την προμήθεια των γερανογεφυρών, ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισήμανε πως η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού δρομολογείται με απόλυτη συνέπεια και γρήγορους ρυθμούς, ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, προσελκύοντας πλοία κύριων γραμμών. «Υπηρετούμε ευλαβικά το τρίπτυχο καινοτομία, ασφάλεια και ανάπτυξη για τους πελάτες μας και την ευρύτερη περιοχή ευθύνης μας», υπογράμμισε.
Την πεποίθηση ότι με την προμήθεια των δύο γερανογεφυρών το λιμάνι της Θεσσαλονίκης περνάει σε νέα εποχή εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Φράνκο Νίκολα Κούπολο (Franco Nicola Cupolo), επισημαίνοντας πως ο νέος εξοπλισμός διπλασιάζει την παραγωγική δυνατότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και βελτιώνει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.
Υπενθυμίζεται πως σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον υπερδιπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στα 1,2 εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων). Πριν από λίγες ημέρες (5/2) κατατέθηκαν πέντε δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για το συγκεκριμένο έργο, ύψους 130 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μεταξύ των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.