«Ψαλιδίζει» τις θέσεις εργασίας η Renault
Περικοπές σχεδιάζει η Renault σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει την εικόνα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σε μια κίνηση που αναιρεί την εποχή των επενδύσεων και των τάσεων επέκτασης της αυτοκινητοβιομηχανίας που φέρει την υπογραφή του πρώην επικεφαλής Κάρλος Γκοσν, η γαλλική Renault θα αφήσει τους στόχους των εσόδων και των μεριδίων αγοράς και θα επικεντρωθεί μόνο στα λειτουργικά περιθώρια, τις ταμειακές ροές και στην απόδοση των επενδύσεων.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική της αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία στοχεύει στην αύξηση της εξοικονόμησης κόστους κατά 50 τοις εκατό, από 2 δισ. ευρώ σε 3 δισ. ευρώ έως το 2025, αυξάνοντας παράλληλα τους στόχους κερδοφορίας.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η Renault θα μειώσει την παραγωγή της από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 3,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα έως το 2025. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault προσπαθεί να πείσει τους μετόχους ότι μπορεί να γυρίσει το παιχνίδι για την αυτοκινητοβιομηχανία μετά από χρόνια χαμηλών πωλήσεων και μια δύσκολη σχέση με τον συνεργάτη της συμμαχίας, Nissan.
Αφού κατέγραψε τις πρώτες ζημιές για πρώτη φορά σε μια δεκαετία το 2018, η Renault επλήγη από την πανδημία του Covid-19, αναγκάζοντάς της να πάρει ένα δάνειο με κρατική στήριξη ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ και να εκπονήσει ένα σχέδιο μείωσης κόστους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 15.000 περικοπών θέσεων εργασίας, με σχεδόν το ένα τρίτο στη Γαλλία.
Ο Ντε Μέο, ο οποίος προέρχεται από τη Volkswagen , χαρακτήρισε το σχέδιο «βαθιά μεταμόρφωση του επιχειρηματικού μας μοντέλου».
Η εταιρεία θέλει επίσης το ένα πέμπτο των εσόδων της να προέρχεται από υπηρεσίες και δεδομένα έως το 2030.
Η στρατηγική αυτή απομακρύνεται από το «όραμα» του Γκοσν και την εστίαση στην αξία. Ο Γκοσνς είχε στοχεύσει στην πώληση περισσότερων από 5 εκατ. οχημάτων έως το 2022 και ήθελε η συμμαχία με τη Nissan και τη Mitsubishi να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Αντ 'αυτού, η Renault στοχεύει να επιτύχει 3% λειτουργικό περιθώριο έως το 2023, αυξάνοντάς το στο 5% έως το 2025.
Η Renault θα μειώσει τον αριθμό των «πλατφορμών» , την βάση στην οποία βασίζεται ένα αυτοκίνητο , από έξι σε τρεις, και τον αριθμό των παραλλαγών κινητήρων από οκτώ έως τέσσερις, προκειμένου να μειωθεί το κόστος.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα αναθεωρήσεις αποσύροντας τις τέσσερις μάρκες του - συμπεριλαμβανομένων των Dacia-Lada και Alpine - για να αποφύγει την αλληλεπικάλυψη οχημάτων. Η Alpine, η οποία μέχρι τώρα κατασκευάζει μόνο το σπορ αυτοκίνητο A110, θα γίνει μια πλήρως ηλεκτρική μάρκα και θα αναπτύξει ένα σπορ αυτοκίνητο μπαταρίας με το Lotus.
Παρόλο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πιέσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Renault θα μειώσει τον επενδυτικό προϋπολογισμό της από 10% των πωλήσεων σε κάτω από 8% έως το 2023.