Αυξημένες οι πωλήσεις της Jumbo στο 6μηνο
Τη χρηματική διανομή για την υποδωδεκάμηνη εταιρική χρήση από την 1η Ιουλίου έως την 31η Δεκεμβρίου 2019 ενέκρινε η γενική συνέλευση της Jumbo που γνωστοποίησε ότι οι πωλήσεις του ομίλου κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, που περιλαμβάνει και τις γιορτές των Χριστουγέννων, ανήλθαν σε 512,5 εκατ. ευρώ περίπου με αύξηση +7,50%.
Ειδικότερα, το μέρισμα για τη χρήση που έκλεισε το Δεκέμβριο του 2019 ανέρχεται σε 0,2820 ευρώ ανά μετοχή και αντιστοιχεί στο 50% του ετήσιου μερίσματος της οικονομικής χρήσης που έληξε την 30.6.2019, προσαυξημένο κατά 20% όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί η διοίκηση κατά τη διάρκεια της τελευταίας γενικής συνέλευσης.
Το μέρισμα αυτό θα διανεμηθεί σε δύο φάσεις:
1. Στις 30.01.2020 θα καταβληθούν 0,220 ευρώ ανά μετοχή, από τα φορολογημένα έκτακτα αποθεματικά που δημιουργήθηκαν από μη διανεμηθέντα κέρδη της εταιρικής χρήσης 1.7.2014 έως 30.6.2015 όπως ενέκρινε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση σήμερα 21.01.2020
2. Το υπόλοιπο 0,062 ευρώ ανά μετοχή, θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί με απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2020.
Αύξηση πωλήσεων και για τη χρήση που έκλεισε
Κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης, η διοίκηση του ομίλου ενημέρωσε τους μετόχους για την εξέλιξη των πωλήσεων, μετά την ολοκλήρωση της κρίσιμης –εμπορικά- εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
Συνολικά οι πωλήσεις για την υποδωδεκάμηνη οικονομική χρήση από 1ης Ιουλίου έως 31η Δεκεμβρίου 2019 ανήλθαν σε 512,5 εκατ. ευρώ περίπου από 476,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι σημειώνοντας αύξηση +7,50%.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση των πωλήσεων καταγράφηκε παρά το γεγονός ότι συνολικά ο τομέας των παιχνιδιών δεν έδειξε την ίδια δυναμική σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο για τον μήνα Δεκέμβριο. Αυτή η τάση είναι παγκόσμιο φαινόμενο και αποδίδεται στο γεγονός ότι τα παιδιά της εποχής μας «μεταναστεύουν» πιο νωρίς σε προτάσεις όπως τηλέφωνα, μουσική κτλ μειώνοντας την δυναμική της ζήτηση για το ακριβό παιχνίδι. Η διοίκηση του Ομίλου, έχοντας προβλέψει αυτή την τάση, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερ-αποθεματοποίησης ξεκινώντας την νέα χρονιά και υπό το πρίσμα αυτό, η διατήρηση του ρυθμού αύξησης πωλήσεων +7,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση θεωρείται επιτυχία πρόβλεψης και διαχείρισης. Η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει πάντως ότι καθοριστικό ρόλο στην επίδοση αυτή διαδραμάτισαν εκτός από την ανταπόκριση των καταναλωτών στις JUMBO προϊοντικές προτάσεις και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην ελληνική και κυπριακή αγορά.
Οι επιδόσεις
Oι καθαρές πωλήσεις της μητρικής (χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές), σημείωσαν αύξηση +4% περίπου ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά +3% περίπου. Οι πωλήσεις στην Κύπρο αυξήθηκαν πάνω από +4% και στη Βουλγαρία αυξήθηκαν κατά +7% περίπου. Προφανώς σημαντική ήταν η συνεισφορά της δυναμικής αγορά της Ρουμανίας όπου το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων ξεπέρασε το +20%. Με τη λειτουργία του ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος (14.000 τμ περίπου) στο Brasov της Ρουμανίας τον Νοέμβριο 2019, το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου Jumbo έφτασε τα 80 καταστήματα.
Από αυτά τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr στην Ελλάδα.
Στις επόμενες κινήσεις σημειώνεται μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2020, η προσθήκη ενός νέου καταστήματος στην Ελλάδα (9.000 τ.μ. περίπου). Όσον αφορά την Κύπρο πέρα από την έναρξη ενός νέου υπερ- καταστήματος στην Λευκωσία (11.000 τ.μ. περίπου) θα ξεκινήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Επίσης, θα λειτουργήσει στην Craiova (12.000 τ.μ. περίπου), στη Ρουμανία ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα ενώ στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και οι υπηρεσίες για το e - jumbo της Ρουμανίας (33.000 τ.μ. περίπου).