Στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου για τον Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Στο μηχανογραφικό που καταθέσουν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εντός του 2018 θα συμπεριληφθούν τα 26 νέα τμήματα που θα ενταχθούν στο υπό σύσταση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το οποίο θα προκύψει από τη συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας – Πειραιά.
Σήμερα το υπουργείο Παιδείας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Μέσα από τη διαδικασία ενοποίησης, από τα 42 τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των δύο ιδρυμάτων, οδηγούμαστε σε 26 τμήματα. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να αποτελεί νόμο του κράτους μέχρι τις 25 Γενάρη.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια εξ αυτών θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, που δεν υπάρχουν ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά έχουν δείξει την μεγάλη δυναμική και την προοπτική τους στις εμπειρίες άλλων χωρών.
Ταυτόχρονα, λαμβάνεται μέριμνα, ώστε καμία εργαστηριακή ή κτηριακή επένδυση να μη χάσει τον ρόλο της και σε καμία περίπτωση να μη θιγεί το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού των Ιδρυμάτων.Επίσης με το νομοσχέδιο προωθούνται οι διαδικασίες για την ίδρυση των νέων διετών προγραμμάτων σπουδών εντός του Πανεπιστημίου, αλλά και γενικότερα στα ΑΕΙ, τα οποία προγράμματα θα παρέχουν προνομιακή πρόσβαση σε αποφοίτους ΕΠΑΛ και θα οδηγούν σε πιστοποιημένα διπλώματα του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, δίνοντας ώθηση και αναβαθμίζοντας την μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση.
Ήδη οι πρυτάνεις μέσω της Συνόδου που ολοκληρώθηκε χθες, στο Ζάππειο, ζητούν τη θέσπιση ακαδημαϊκών κριτηρίων για την πανεπιστημιοποίηση τμημάτων ΤΕΙ.
Ειδικότερα αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι για να είναι σε θέση ένα Τμήμα ΤΕΙ να κριθεί ώστε να ενταχθεί σε ένα υπάρχον Πανεπιστήμιο θα πρέπει να πληροί τα ακόλουθα ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια: Να προβλέπεται ότι το γνωστικό αντικείμενο του υπό ένταξη Τμήματος ΤΕΙ εμπίπτει στην στρατηγική ανάπτυξης του Πανεπιστημίου υποδοχής. Το γνωστικό του αντικείμενο και το Πρόγραμμα Σπουδών του να αντιστοιχεί με διεθνώς καθιερωμένα πεδία πανεπιστημιακού επιπέδου και να μην είναι υποσύνολο αυτών.
Τονίζουν ακόμη, ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάβαση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ σε αντίστοιχες βαθμίδες ΔΕΠ Πανεπιστημίων, αποτελεί η αξιολόγηση τους με τις αντίστοιχες διαδικασίες εκλογής και εξέλιξης που ισχύουν σε αυτά.