Ξεκίνησε το αντιπλημμυρικό έργο για τη θωράκιση της Μάνδρας
Σε πολλαπλά εργοτάξια εξελίσσονται οι εργασίες για την ολοκλήρωση του αντιπλημμυρικού έργου που θα θωρακίσει τη Μάνδρα.
Η διευθέτηση του ρέματος Σούρες και η εκτροπή σε αυτό της κύριας ποσότητας του νερού από το ρέμα Αγ. Αικατερίνης (82,5%), με τη συγκέντρωση του συνολικού όγκου τους και την κοινή εκβολή τους στη θάλασσα, μέσω του ήδη διευθετημένου κλειστού χειμάρρου Σαραντοπόταμου, αναμένεται να αποσοβήσει τον κίνδυνο πλημμυρικού φαινομένου.
Το στοίχημα της αποπεράτωσης του έργου στο στενό περιθώριο των 10 μηνών, είναι υποχρεωμένος να κερδίσει ο υπεύθυνος μηχανικός Μιχάλης Λαγογιάννης τον οποίο συναντήσαμε να επιβλέπει τις εργασίες για τη διάνοιξη της λεκάνης συγκέντρωσης και μερισμού του ρέματος Αγ. Αικατερίνης. Με απλά και παραστατικά λόγια, διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το σχεδιασμό του έργου, χαρακτηρίζοντας απόλυτα εφικτή την ολοκλήρωσή του εντός των προθεσμιών «με την υπόθεση ότι θα υπάρξει και η θετική ανταπόκριση των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας για την απομάκρυνση μέρους των δικτύων τους από τα σημεία, όπου τέμνονται στο έργο».
Γ. Βασιλείου: «Τιτάνιος» ο αγώνας για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στο έργο
Στην αναγκαιότητα της «λήψης πρωτοβουλιών, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στο κρίσιμο αυτό έργο» εστίασε νωρίτερα στο ΑΠΕ- ΜΠΕ αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Γιάννης Βασιλείου. Υπογράμμισε τη σημασία της ολοκλήρωσής του, χαρακτηρίζοντας «τιτάνιο» τον κοινό αγώνα που δόθηκε για «να φθάσουμε σήμερα σε αυτό το αποτέλεσμα». Σε αντιδιαστολή ανέφερε το αντιπλημμυρικό έργο -που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη από το 1975- στο ύψος της Χαλυβουργικής.
Υπενθύμισε αφενός την κυβερνητική απόφαση και τα μέτρα που ελήφθησαν μετά τη φονική πλημμύρα του Νοεμβρίου για τη διεκπεραίωση του έργου με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος, αφετέρου τις πυρετώδεις εργασίες των υπηρεσιών της Περιφέρειας μέχρι την τελική έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Βεβαίως, επισήμανε «θετική ήταν και η πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το συνοδευτικό στο παραπάνω έργο, αυτό, της αποκατάστασης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών- Θηβών» (ΠΕΟΑΘ) στο ύψος της Μάνδρας. Εκεί, όπου έχασαν τη ζωή τους τα περισσότερα θύματα της φονικής καταιγίδας (16 από τα 25), όταν παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά του ρέματος Σούρες, καθώς ο δρόμος διέρχεται της κοίτης του χειμάρρου και τέμνεται σε πολλά άλλα σημεία. Όπως μας ενημέρωσε ο αντιπεριφερειάρχης, προβλέπεται επαναχάραξη του δρόμου 150 μ. ψηλότερα από τον αρχικό κατά μήκος 3 χλμ. (ψηλά στο βουνό από τη θέση Αγ. Σωτήρα) ώστε να αποσυνδεθεί από την κοίτη του ρέματος.
Η αποκατάσταση της ΠΕΟΑΘ, σημείωσε ο κ. Βασιλείου, πέραν της ασφαλούς διέλευσης που θα προσφέρει θα τονώσει την εμπορική τουριστική και οικονομική ζωή της περιοχής, καθώς θα επανασυνδέσει οικισμούς της ευρύτερης περιοχής όπως τα Βίλια, το Κριεκούκι, την Ψάθα, το Πόρτο Γερμενό κ.α.