ΟΟΣΑ: Έκθεση-κόλαφος για το «πενιχρό» ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Στη «λίστα» της έκθεσης του Οργανισμού, η οποία έχει τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα», φιγουράρουν αμέσως μετά την Ελλάδα η Κορέα με αντίστοιχο ποσοστό στο 90% και η Κίνα με ποσοστό 85%.
«Είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η αξιολόγηση και οι διαδικασίες θα πρέπει να δημιουργηθούν σε στενή συνεργασία με του καθηγητές και τα εργασιακά συνδικάτα, ούτως ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μην τα βλέπουν ως μια τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο και δεν αναγνωρίζουν τις περιπλοκότητα και τις προκλήσεις, οι οποίες υπάρχουν στο επάγγελμά τους», δήλωσε η πρόεδρος του ΟΟΣΑ Γκαμπριέλα Ράμος, παρουσιάζοντας την έκθεση.
Από την πλευρά του ο αρμόδιος υπουργός, πετώντας την «μπάλα στην εξέδρα», δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «δεν πρέπει να μιλάμε για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όταν η ίδια η πολιτεία επί δεκαετίες ήταν τόσο ασυνεπής στις υποχρεώσεις της».
Μεταξύ άλλων, ο Ο ΟΟΣΑ ζητεί την ενίσχυση των θέσεων των διευθυντών στις σχολικές μονάδες, επιμένοντας στη μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα, με τον υπουργό Παιδείας να σημειώνει ότι για την πολιτική ηγεσία η αυτονομία ορίζεται. ως μια σειρά αποφάσεων που λαμβάνει ο σύλλογος διδασκόντων.
Είναι, ωστόσο, αντίθετος με τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, ζητώντας να ενισχυθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, καθώς ο προϋπολογισμός για την παιδεία την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 36%.
Τέλος, όσον αφορά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάμια εκπαίδευση, ο ΟΟΣΑ ζητεί αλλαγή ή ακόμα και κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων, προτείνοντας ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών και όχι μόνο σε μια εξέταση.