Ποιοι είναι οι 4 σταθμοί του μετρό που κλείνουν οι μπάρες ασφαλείας
Σε Αεροδρόμιο, Άγιο Αντώνιο, Ελαιώνα και Δουκίσης Πλακεντίας λειτουργούν από το πρωί της Δευτέρας οι μπάρες ασφαλείας στους σταθμούς του μετρό, καθώς σήμερα αρχίζει το κλείσιμο των σταθμών σε συνέχεια του σχεδίου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εφαρμογή της νέας εποχής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Στόχος του ΟΑΣΑ με το σταδιακό κλείσιμο των πυλών στους σταθμούς είναι να αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες αλλά και μία νέα ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, ενώ και τις επόμενες μέρες οι επιπλέον πύλες που θα κλείσουν δεν αναμένεται να είναι αρκετές καθώς το επιβατικό κοινό δεν θεωρείται ότι έχει ακόμα εξοικειωθεί με τις διαδικασίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας.
Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο εφαρμόζεται σταδιακά το κλείσιμο των πυλών είναι το γεγονός ότι δεν έχουν εκδοθεί ακόμα όλες οι προσωποποιημένες κάρτες που δικαιούνται ελεύθερη πρόσβαση στα Μέσα οι οποίες υπολογίζονται περίπου σε 300.000. Για τις ειδικές αυτές κατηγορίες πολιτών που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένες κάρτες, όπως άνεργοι και άτομα με ειδικές ανάγκες, θα υπάρχουν εργαζόμενοι στις πύλες οι οποίοι θα τους εξυπηρετούν.
Παράλληλα, σύμφωνα με όσα έχουν διαμηνύσει στον ΟΑΣΑ οι εργαζόμενοι, το μέτρο θα πρέπει να εφαρμοστεί μόνο στους σταθμούς που πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας καθώς δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας που αφορούν σε έκτακτα περιστατικά όπως για παράδειγμα μία φωτιά.
Υπενθυμίζουμε πάντως ότι από τις 16 Νοεμβρίου όταν και σταμάτησε οριστικά η έκδοση των παλαιών χάρτινων εισιτηρίων, στα εκδοτήρια του Μετρό και του Ηλεκτρικού άρχισαν να σχηματίζονται και πάλι ουρές κόσμου που προσπαθούσε να εκδώσει τα εισιτήριά του.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ οι πύλες σε όλους τους σταθμούς θα έχουν κλείσει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου.
Πού πωλούνται ηλεκτρονικά εισιτήρια
Δημιουργείται δίκτυο πώλησης σε περίπτερα και άλλα σημεία. Από τα περίπτερα στα οποία εστάλησαν επιστολές συνεργασίας (900 επιστολές από Ιούνιο 2017 έως Σεπτέμβριο 2017) ανταποκρίθηκαν 200 περίπτερα, στα οποία δόθηκαν POS του ΟΑΣΑ. Το δίκτυο επεκτείνεται και θα φτάσει στα 600 σημεία.
Οι χρηστικές λεπτομέρειες για το ηλεκτρονικό σας εισιτήριο
Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας, ο κάτοχός της μπορεί να τη δηλώνει, το συντομότερο δυνατόν, σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία.
Ο υπολειπόμενος χρόνος ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών φαίνεται, τόσο στα επικυρωτικά μηχανήματα, όσα και στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Υφίστανται συγκεκριμένες διαδικασίες αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση:
Τι κάνετε σε περίπτωση που σας έχουν απομείνει χάρτινα εισιτήρια
Οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων μπορούν:
α. Εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στον σταθμό της Ομόνοια ή στα Κεντρικά Γραφεία της ΟΣΥ ΑΕ (Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
β. Οι κάτοχοι περισσότερων των 10 εισιτηρίων θα προσέρχονται από 20/11/2017 στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα) προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ποιους συμφέρει οικονομικά η προσωποποιημένη κάρτα στα ΜΜΜ
Οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου, δηλαδή οι φοιτητές, οι νέοι έως 18 ετών, οι πολύτεκνοι, τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών κλπ συμφέρει να προχωρήσουν στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας για απεριόριστες διαδρομές με το νέο, ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ και προτρέπει τους δικαιούχους να την εκδώσουν.
Η έκδοση της κάρτας γίνεται άπαξ και στη συνέχεια οι κάτοχοι έχουν τη δυνατότητα αγοράς των μειωμένων κομίστρων, είτε από τα «Αυτόματα Μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών», είτε από το διαδίκτυο στην ιστοσελίδα athenacard.
Χωρίς Μετρό αύριο
Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι του Μετρό κατέρχονται σε 24ωρη απεργία αύριο, Τρίτη 21 Νοεμβρίου, αντιδρώντας στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των ΜΜΜ.