ilektroniki-karta

«Σήριαλ» κατόπιν εορτής για την ηλεκτρονική έκδοση της κάρτας στα ΜΜΜ

ΕΛΛΑΔΑ Δημιουργία 02/11/17, 09:48
Κατόπιν εορτής… παρακολουθούμε το «σήριαλ» της κόντρας της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων για την ηλεκτρονική έκδοση της κάρτας να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη! Και λέμε κατόπιν εορτής, καθώς επί εβδομάδες οι «ουρές» σε σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ κάθε άλλο παρά περιορίζονται. Τουναντίον, ολοένα και μεγαλώνουν.

Το «αλαλούμ» με την έκδοση της ηλεκτρονικής κάρτας συνεχίζεται, σε τόσο δε μεγάλο βαθμό, που δικαίως διερωτώνται οι πολίτες, τι «χάος» αναμένεται να επικρατήσει σε μελλοντικές μεγαλύτερες, προοδευτικές «τομές», που λέει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πως επιδιώκει να προχωρήσει.

Αύριο, Πέμπτη το υπουργείο καλεί σε… δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων να τοποθετηθεί επί του αν έβαλε ή όχι «φρένο» στη έκδοση κάρτας μέσω σχετικής διαδικτυακής εφαρμογής. Η ευθύνη, πάντως, για την πολύωρη αναμονή στα εκδοτήρια έχει γίνει «μπαλάκι», με τον υφυπουργό Μεταφορών μάλιστα να το «πετάει» έως και στον κόσμο, ο οποίος, όπως ο ίδιος είπε χθες «παρανόησε».

Απαντώντας με καυστική ανακοίνωση στις αιχμές της διοίκησης του υπουργείου, ότι η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης για την έκδοση της κάρτας «σκόνταψε» στις αντιρρήσεις και τελικώς στην απαγόρευσή της, η Αρχή τονίζει πως την «επέτρεψε ρητώς», επιστρέφοντας τα «πυρά».

Όπως σημειώνει, ύστερα από συστηματική συνεργασία με εκπροσώπους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), «όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ. 1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου)». 

Και συνεχίζει: «όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, η Αρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότι αυτή ‘δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων’. Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς»!

Διευκρινίζει δε «ότι είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασία προσωπικών δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν.2472/1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».

Η σύγκρουση αυτή ανάμεσα στις δύο πλευρές σημειώνεται, ενώ το υπουργείο έχει εν μέρει παραδεχτεί πως έχουν γίνει λάθη και ενώ έχουν εκδοθεί μόλις 160.000 μηνιαίες ηλεκτρονικές κάρτες, όταν κατά μέσο όρο εκδίδονται 250.000 μηνιαίες κάρτες.

Έτσι, το υπουργείο καλεί το μεσημέρι της Παρασκευής σε δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ, προκειμένου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, έστω και τώρα, η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης με τη διεύθυνση των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η «έξυπνη κάρτα», χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017 της ίδιας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

«Ποτέ δεν είναι αργά» τονίζει το υπουργείο , προσθέτοντας: «Όταν η χρήση των δεδομένων αυτών επιτρέπεται σε ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας κ.λπ.), να επιτρέπεται και στους φορείς του ελληνικού δημοσίου».

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαυραγάνης ζητεί τη «συγνώμη» της Αρχής, επισημαίνοντας πως η ίδια απάντησε αρνητικά στην αυριανή πρόσκληση του υπουργείου, λέγοντας χαρακτηριστικά «δεν προσερχόμαστε γιατί η Αρχή δεν μετακινείται».

Αν σου άρεσε κάνε