ΣΠΙΡΤΖΗΣ Χ. ΣΑΣΘ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Νέος Κ.Ο.Κ.: Πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια και ποινές αντικοινωνικής συμπεριφοράς

ΕΛΛΑΔΑ Δημιουργία 16/10/17, 11:26
Ποινές, που θα χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες και πρόστιμα με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια, προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών για τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Δευτέρας ο Χρήστος Σπίρζτης τόνισε πως στο μέλλον θα εισαχθούν εισοδηματικά κριτήρια στα πρόστιμα των οποίων οι αρχικές τιμές ορισμένων θα μειωθούν.

Για την ίδια παράβαση θα ορίζεται μία βασική χρηματική ποινή, πάνω στην οποία θα υπάρχουν προσαυξήσεις ανάλογα με το εισόδημα, μετά από διασταύρωση με το υπουργείο Οικονομικών.

«Θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική "έχω λεφτά, πληρώνω και παρανομώ"», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Σύμφωνα δε με τον ίδιο, οι ποινές θα χωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες παραβάσεων: μικρής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας αντίστοιχα, ενώ θα προβλέπονται ποινές και για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς (όπως το πέταγμα του τσιγάρου από το παράθυρο) και συχνής πρόκλησης ατυχημάτων από ενασχόληση του οδηγού με το κινητό του τηλέφωνο ενώ, το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.

Σε αρκετές περιπτώσεις, μάλιστα,  η παράβαση δεν θα συνοδεύεται καν από χρηματικό πρόστιμο, αλλά θα αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης και η πινακίδα, πρώτα για έναν-δύο μήνες και σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης, για ακόμα μεγαλύτερο διάστημα.

Αν ο ίδιος οδηγός συνεχίσει τις παραβάσεις, τότε θα πρέπει να ξαναδίνει εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.

Ο υπουργός προανήγγειλε και αύξηση των ορίων ταχύτητας, καθώς και εισαγωγή σημάτων για τα ποδήλατα.

«Κωλυσιεργίες» συγκεκριμένων κύκλων για το «αλαλούμ»

Αναφερόμενος στο αλαλούμ με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Σπίρζτης είπε πως ευθύνονται συγκεκριμένοι κύκλοι, που "κωλυσιεργούν"...

Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί μέχρι 32 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου και απομένουν ακόμη δύο εβδομάδες για την έκδοση των υπολοίπων.

Ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε ότι ετέθη το όριο για την εφαρμογή του νέου συστήματος, στο τέλος Οκτωβρίου, γιατί κάθε μήνα ο ΟΑΣΑ έχανε χρήματα από τα κυκλώματα. Υπήρχαν δύο κυκλώματα που λειτουργούσαν και έχουν έλθει στην επιφάνεια: Το ένα ήταν μέσα στις αστικές συγκοινωνίες και αφορούσε στη διακίνηση των εισιτηρίων και το δεύτερο είχε να κάνει με το εργοστάσιο που εντοπίστηκε να τυπώνει εισιτήρια.

Προφανώς, σημείωσε, θα έχουμε ταλαιπωρία μερικές ημέρες με τις κάρτες, αλλά το πρόβλημα θα επιλυθεί άπαξ καθώς οι προσωποποιημένες κάρτες θα εκδοθούν μια φορά και στη συνέχεια οι πολίτες θα μπορούν να τις φορτίζουν στα μηχανήματα.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιλεκτική στάση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σημειώνοντας ότι είχε άλλη στάση με τις τράπεζες και άλλη με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σε κάθε περίπτωση, διαβεβαίωσε ο υπουργός, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα στοιχεία των πολιτών που θα εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες.

Σχετικά με το σύστημα που εφαρμόζεται στον ΟΑΣΘ με το ενιαίο εισιτήριο είπε ότι τα μηχανήματα δεν έδιναν ρέστα, διότι ήθελαν να τα καρπώνονται οι μέτοχοί τους.

 

 

Αν σου άρεσε κάνε